Jak kształcić młodych projektantów w Polsce?

Kilkanaście lat temu zawód designer nad Wisłą praktycznie nie istniał. Dziś o najlepszych projektantów walczą najwięksi. Jak kształcić młodych artystów w Polsce? Co oznacza dobry design?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak kształcić młodych projektantów w Polsce?

Dobrego specjalistę w dziedzinie designu cechuje umiejętność analitycznego myślenia, słuchania, argumentacji i współpracy, a także empatia względem potrzeb innych ludzi. Wszyscy niemal zgodnie stwierdzili także, że dobrze zaprojektowany produkt polega na projektowaniu doświadczeń użytkownika, czyli dbaniu o to, aby był on nie tylko przyjazny, ale też przydatny i odpowiadał na konkretne potrzeby.

Antoni Cygan, rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach zarysował, jak aktualnie wygląda proces kształcenia młodego pokolenia projektantów i designerów w naszym kraju oraz opowiedział o zmianach, jakie zaszły w designie na przełomie ostatnich lat.

- Dawniej znaczenie wzornictwa było niewielkie. Zastanawiano się w zasadzie, czy w ogóle warto w nie dalej inwestować. Wszystko zaczęło się zmieniać, gdy świat się dla nas zmienił. Kiedy to, co dotychczas w Polsce było nieosiągalne, powoli stało się bardziej dostępne. Wtedy też zaczęli „budzić się” projektanci i pojawił się zawód designer. Dziś to wszystko wygląda zupełnie inaczej, a designerzy mają coraz wyższą i silniejszą pozycję w biznesie. Myślę, że warto zaufać młodemu pokoleniu. Jako nauczyciel zdaję sobie sprawę, że nie jestem w stanie przewidzieć pewnych zjawisk czy zachowań. Dlatego kadra, która kształci u nas przyszłych designerów, to fachowcy, ale bardzo młodzi - właśnie projektanci i designerzy, którzy są otwarci na świat, czerpią z niego pełnymi garściami i starają się przełożyć to na nasz rynek - mówił Antoni Cygan.

Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.