Organizatorzy olimpiady "Zwolnieni z Teorii" właśnie wystartowali z kampanią, która ma wykazać, że innowacyjną edukację można wprowadzić bez zmian legislacyjnych czy nakładów finansowych. Chcą promować edukację praktyczną, a nie teoretyczną. Bo ich zdaniem to właśnie praktyczne umiejętności są kluczowe na rynku pracy. Partnerem kampanii jest The Coca-Cola Foundation.
-
Autor:TK
- •27 mar 2018 15:57
Założyciele Social Wolves, organizatorzy olimpiady "Zwolnieni z Teorii". Od lewej: Marcin Bruszewski, Paula Bruszewska i Rafał Flis. (fot.: mat.pras.)
- Rynek pracy wymaga od pracowników wciąż nowych kompetencji. Polski system edukacji nie jest na to przygotowany.
- Zdaniem organizatorów kampanii "Zwolnieni z Teorii" warto traktować edukację jako dziedzinę szczególnie ważną dla rozwoju kraju.
- Uczestnicy olimpiady stanowią najlepszy przykład aktywnie działającej młodzieży.
Wykształcenie nowych kompetencji wśród absolwentów szkół wyższych, jest największym wyzwaniem rynku pracy - tak wskazują raporty m.in. World Economic Forum, Deloitte, EY.
- Rynek pracy w przyszłości będzie wymagał nowych kompetencji od pracowników. System edukacji nie przygotowuje uczniów i studentów do wyzwań jutra. Liczymy na wprowadzenie innowacji do systemu edukacji, które pozwolą polskiej młodzieży przygotować się do wymagań rynku pracy i sprawią, że nasza gospodarka stanie się w przyszłości jedną z najbardziej rozwiniętych - mówi Anna Solarek, dyrektor do spraw komunikacji i kontaktów zewnętrznych w spółce Coca-Cola Poland Services.
Twórcy zainaugurowanej kilka lat temu ogólnopolskiej olimpiady "Zwolnieni z Teorii”, zaznaczają, że nie potrzeba instytucjonalnych zmian, by wprowadzać innowacje w edukacji. Wymieniają osoby, które biorą sprawy we własne ręce na różnych płaszczyznach: w szkole, w biznesie, w domu, na uczelni, wśród znajomych pokazują, jak w niestandardowy sposób kształtują edukację w Polsce.
Wśród bohaterów kampanii wskazującej wartość praktycznej edukacji znalezł się między innymi prof. Krzysztof Klincewicz -kierownik Katedry Zarządzania UW, który wprowadził możliwość realizowania projektów społecznych w ramach zajęć na studiach; Tomasz Rudolf - założyciel The Heart, międzynarodowego centrum łączącego start-upy i korporacje, który podkreśla potrzebę kształcenia umiejętności miękkich; Izabella Dłużeń - trzykrotna finalistka olimpiady "Zwolnieni z Teorii", która po raz czwarty reealizuje własny projekt, tym razem zachęcając uczniów podstawówek do działania społecznego.
– Prawdziwie rewolucyjne start-upy są wypadkową dobrych pomysłów i odpowiednich kompetencji. Te drugie powinna zapewnić publiczna edukacja. Niestety w Polsce wprowadzamy innowacje do biznesu, gospodarki i nauki, ale nie do systemu edukacji. Czas to zmienić. Można to robić już dziś, bez wielkich reform i ustaw. Prezentujemy osoby, które wzięły sprawę edukacji we własne ręce - mówi Paula Bruszewska, prezes fundacji Social Wolves, organizatorka olimpiady "Zwolnieni z Teorii".
Organizatorzy kampanii podkreślają, że warto uznać edukację za jedną z tych dziedzin, które są ważne dla rozwoju kraju. Ich zdaniem, tylko dzięki edukacji jesteśmy w stanie na wczesnym etapie rozwoju przyszłych pracowników i przedsiębiorców, wyposażyć ich w umiejętności potrzebne w przyszłości, wykształcić wrażliwość społeczną niezbędną w świecie zdominowanym przez technologie.
- My wiemy jak tego dokonać, bo od 5 lat robimy największą praktyczną olimpiadę w Polsce. 42 tys. jej uczestników stanowią najlepszy przykład aktywnie działającej młodzieży. Efekty naszej pracy z nimi doceniła już amerykańska redakcja Forbes oraz MIT Technology Review - dodaje Bruszewska. - Zależy nam, aby w perspektywie 10 lat każdy młody człowiek miał na swoim koncie przeprowadzenie własnego projektu społecznego. Marzy nam się Polska pełna młodych, wykwalifikowanych pracowników i przedsiębiorców wrażliwych społecznie, tworzących innowacyjne rozwiązania biznesowe, a nie pracujący w centrum usług wspólnych, goniących marzenia o pracy na Zachodzie - podsumowuje.
Czytaj także: Pracodawcy proponują specjalny system wsparcia dla start-upów 0
Strona internetowa kampanii zbiera wskazówki dotyczące praktycznej edukacji, eksponuje postaci finalistów, publikuje historie bohaterów kampanii, prezentuje skierowane do rodziców, nauczycieli i akademików rekomendacje organizatorów olimpiady dotyczące wprowadzania projektów społecznych do nauczania oraz zachęca do działania wszystkich edukatorów. Adres strony: www.zwzt.pl/edukacja.
Kampania jest finansowana przez The Coca-Cola Foundation i trwać będzie od marca do końca czerwca 2018 roku. Partnerem medialnym przedsięwzięcia jest dziennik Rzeczpospolita.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
KOMENTARZE (0)