PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Generacja Z zna swoje silne strony i jest świadoma słabych

Najmłodsza generacja nie boi się formułować swoich oczekiwań i wierzy, że dzięki kompetencjom informatycznym oraz świeżemu podejściu przyczyni się do pozytywnych zmian w sposobie realizowania codziennych obowiązków zawodowych. Jest przy tym krytyczna wobec swoich umiejętności i chce się uczyć.

  • Autor:JP
  • 5 paź 2015 12:31
Generacja Z zna swoje silne strony i jest świadoma słabych
34 proc. przedstawicieli pokolenia Z wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjna jest dla nich praca, która pozwoli im zmieniać świat. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Coleman & Parkes najmłodszą generację cechują dużo wyższe oczekiwania. 

Badacze Coleman & Parkes przeanalizowali stosunek oraz oczekiwania dotyczące stylu i miejsca pracy wśród 4 pokoleń, które funkcjonują obecnie na rynku – baby boomers, pokolenia X, milenium oraz Z.

Poza kwestiami finansowymi najważniejsze znaczenie mają dla nich: równowaga między życiem prywatnym a pracą (48 proc.), możliwość pracy w fajnym zespole (47 proc.), elastyczne godziny pracy (42 proc.) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (42 proc.).

Dla porównania przedstawiciele baby boomers na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo zatrudnienia, a bilenialsi i pokolenie X równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą.

Przewagi i słabości

Dla najmłodszego pokolenia ogromne znaczenie ma sens ich pracy – aż 34 proc. wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjne są dla nich firmy, w których praca pozwoli im zmieniać świat. Wśród baby boomers ten aspekt miał znaczenie dla 13 proc., a dla pokolenia X oraz milenialsów odpowiednio 14 proc. i 15 proc..

Generacja Z przykłada dużo większą wagę do dostępu do nowoczesnych narzędzi technologicznych – 28 proc. Przedstawiciele starszych generacji wskazywali ten czynnik niemal 3-krotnie rzadziej (10 proc.).

Pokolenie Z jest również świadome swoich słabości i gotowe by z nimi walczyć. Ponad połowa z nich (55 proc.) przyznaje, że musi popracować nad komunikacją twarzą w twarz, rozwiązywaniem konfliktów (47 proc.) oraz terminowością realizacji zadań (37 proc.). Przedstawiciele starszych generacji oceniają pokolenie Z mniej krytycznie.

W kontekście stylu pracy dla pokolenia Z bardzo istotna jest możliwość wykonywania swoich obowiązków w ramach elastycznych godzin pracy. Jej brak jest traktowany jako jedno z największych źródeł frustracji. Pozostałe najczęściej wymieniane aspekty to brak przepływu informacji oraz innowacyjności.

Zmiany demograficzne

- Najmłodsze pokolenie pracowników wnosi inne spojrzenie na styl i środowisko pracy. Innowacyjne technologie oddają w nasze ręce zupełnie nowe możliwości - powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

- Wiele obowiązków możemy wygodnie zrealizować poza biurem, a nowoczesne narzędzia pozwalające na bezpieczne i szybkie współdzielenie informacji pozwalają na wygodną pracę zespołową. Zmiany demograficzne, które zachodzą obecnie na rynku pracy sprawiają, że pracodawcy muszą już teraz rozpocząć wdrażanie odpowiedniej infrastruktury - podsumował.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Generacja Z zna swoje silne strony i jest świadoma słabych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.