PARTNER PORTALU partner portalu

Firmy stawiają na e-learning

Najpopularniejszym benefitem oferowanym przez firmy swoim pracownikom są szkolenia. Na tradycyjne formy takie jak warsztaty decyduje się 90 proc. firm, na wykłady 80 proc. Jednak coraz bardziej na popularności zyskują szkolenia online.

  • Autor:jk
  • 9 kwi 2014 11:47
Firmy stawiają na e-learning
REKLAMA

Z badania przeprowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania wynika, że wzrost zainteresowania internetowymi formami szkoleń jest znacznie większy niż tradycyjnymi. Na nagrania audio/video w 2013 r. zdecydowało się aż 65 proc. zapytanych film, podczas gdy rok wcześniej było ich o połowę mniej.

- Szkoleniami multimedialnymi, które oferujemy w naszej firmie, zainteresowało się o 12 proc. więcej pracodawców niż rok wcześniej. Widzimy zatem, że wzorem Europy Zachodniej, w Polsce mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem edukacji elektronicznej w Polsce - mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający Onex Group.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

E-learning na tak

Największą zaletą szkoleń online, która powoduje, że przedsiębiorcy skłaniają się do tej formy edukacji, są niższe koszty. - W porównaniu do tradycyjnego szkolenia, na przykład dotyczącego zdobycia lub pogłębienia wiedzy na temat programów pakietu MS Office, poziom nakładów finansowych na szkolenie multimedialne na dedykowanej platformie e-learningowej jest kilka razy niższy - Hryciuk.

- Dodatkowo, liczba osób biorących udział w szkoleniach online jest dużo wyższa, co za tym idzie pracodawca nie musi dokonywać wyboru, kto może skorzystać z kursu a kto nie - dodaje Hryciuk.

Z punktu widzenia pracownika, niewątpliwie zaletą tego narzędzia jest możliwość uczenia się w dowolnie wybranym przez siebie czasie.

E-learning na nie

Jeśli chodzi o minusy elektronicznej edukacji, na pierwszym miejscu możemy wskazać brak motywacji i zdyscyplinowania się do udziału w szkoleniu. - Nie mamy narzuconych godzin ani miejsca odbywania się kursów, więc sami musimy je zaplanować. A to nie jest takie łatwe przy dużej liczbie obowiązków służbowych i prywatnych. Jednak czasami przedsiębiorcy, którym zależy, żeby ich pracownicy rzeczywiście ukończyli dane szkolenie, na koniec wymagają zaliczenia testu, który zweryfikuje zdobytą wiedzę - mówi przedstawiciel Onex Group.

Warto także podkreślić, że wadą e-learningu jest brak możliwości rozmowy uczestnika z prowadzącym, problemy techniczne, na przykład związane z łączem internetowym lub po prostu niechęć osób do szkoleń online.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Firmy stawiają na e-learning

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • czytelnik 2014-04-11 16:17:05

    Taaaa, troche wątpliwa jest wartość takich sponsorowanych badań. Nie ma żadnego odnościka do źródła, więc nie wiadomo kiedy były przeprowadzone, na jakiej próbie itd. Czyli takie... wszystkie Polki wybierają AJAX :)

  • Olaf 2014-04-09 15:33:14

    Chciałbym się odnieść do wyżej wspomnianej motywacji. Moi pracownicy byli bardzo zadowoleni kiedy zaproponowałem wprowadzenie systemu e-learningowego zamiast szkoleń na które dotychczas wyjeżdżali w formie delegacji. Nie chciałem im zabierać wolnych dni ani też tracić ich godzin, które mogliby przeznaczyć na pracę. Zdecydowałem się na Memindera, który umożliwia egzaminowanie zdobytej wiedzy, więc nie można powiedzieć, że nie będą zmotywowani czy "oleją" temat. Tym bardziej, że za najwyższy wynik w teście będzie premia :) I wszyscy są zadowoleni.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.