PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy nie monitorują opłacalności szkoleń

• Tylko 19 proc. HR-owców jest gotowa na to, by zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z analizą danych.
• Jedynie 34 proc. firm analizuje stosowanie w praktyce efektów szkolenia. Brak narzędzi jest przeszkodą dla ponad co trzeciego przedsiębiorstwa. 
• Niektóre firmy zaczynają zdawać sobie sprawę z istniejącego problemu i posiłkują się narzędziami informatycznymi.

  • Autor:jk
  • 19 sty 2016 19:01
Firmy nie monitorują opłacalności szkoleń
HR-owcy nie monitorują efektywności szkoleń z powodu pracochłonności takiego procesu i braku narzędzi (Fot. fotolia)
REKLAMA

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę BPSC niemal wszystkie firmy biorące udział w badaniu oceniają szkolenia. To dobra informacja. Zła jest taka, że zazwyczaj robią to w ograniczonym zakresie.

Niemal 80 proc. firm ocenia prowadzącego. 70 proc. badanych dokonuje ogólnej oceny szkolenia, niemal tyle samo ankietowanych ocenia dostawcę usług. Im głębiej w las, tym jednak ciemniej. Poziom nabytych po szkoleniu umiejętności monitoruje 39 proc. badanych organizacji. Jedynie 34 proc. respondentów analizuje stosowanie w praktyce efektów szkolenia, a tylko 7 proc. weryfikuje ROI. Z czego to wynika?

Głównym powodem na który wskazują ankietowani HR-owcy jest duża pracochłonność takiego procesu i brak narzędzi, dzięki którym można byłoby szybko dokonać kompleksowej oceny i analizy szkoleń. Na ten problem zwraca uwagę ponad połowa ankietowanych przez BPSC HR-owców. W przypadku oceny efektów szkolenia brak narzędzi jest przeszkodą dla ponad co trzeciego przedsiębiorstwa.

Czytaj też: Balanga czy szkolenie? Oto tajemnice wyjazdów integracyjnych

- Mimo zrealizowanych w ostatnim czasie przez przedsiębiorstwa inwestycji, HR to wciąż mocno zaniedbany obszar w firmach. Choć budżety szkoleniowe rosną a przedsiębiorstwa szkolą pracowników na coraz niższych stanowiskach, to wiele wskazuje na to, że budżety rozwojowe się marnują. Jeśli firma nie wie czy pracownicy uczestniczyli we właściwych szkoleniach i czy ich efektywność wzrosła, to trudno spodziewać się, że działania rozwojowe będą miały pozytywny wpływ na organizację i jej wyniki. Z powodu braku informacji, danych wejściowych trudno będzie też podjąć w przyszłości racjonalne decyzje i zwiększyć efektywność polityki HR – tłumaczy Anna Węgrzyn, kierownik projektu mHR w BPSC, wieloletni praktyk HR.

Niektóre firmy zaczynają zdawać sobie sprawę z istniejącego problemu i posiłkują się narzędziami informatycznymi. Przykładem może być grupa Impel czy grupa Maspex Wadowice, jedna z firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej, która w ubiegłym roku wdrożyła system informatyczny, który ma wspierać proces diagnozy potrzeb szkoleniowych pracowników, zarządzanie szkoleniami, budżetem oraz pozwolić na ocenę efektywności całego procesu. To jednak wyjątki.

Z badań przeprowadzonych przez BPSC na początku br. wynika, że jedynie 19 proc. HR-owców jest gotowa na to, by zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z analizą danych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy nie monitorują opłacalności szkoleń

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.