PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Elektroniczne legitymacje także dla nauczycieli akademickich

Od 1 października 2020 r. uczelnie mają wydawać pracownikom akademickim elektroniczne legitymacje służbowe, a nie jak dotychczas papierowe. Będzie można na nich np. zakodować bilet miejski. Projekt rozporządzenia ministra nauki i szkolnictwa wyższego w tej sprawie trafił do konsultacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Elektroniczne legitymacje także dla nauczycieli akademickich

  • Legitymacja służbowa nauczyciela akademickiego to dokument poświadczający zatrudnienie nauczyciela akademickiego w danej uczelni, a także jego uprawnienia do korzystania z ulgi przy przejazdach niektórymi środkami transportu publicznego.
  • Nowy dokument będzie wydawany w postaci karty procesorowej z interfejsem, a nie jak dotychczas w postaci papierowej.
  • Na dokumencie, podobnie jak we wzorach legitymacji studenckiej i legitymacji doktoranta, będzie zamieszczone imię, nazwisko oraz numer PESEL nauczyciela akademickiego.

Legitymacja służbowa nauczyciela akademickiego to dokument poświadczający zatrudnienie nauczyciela akademickiego w danej uczelni, a także jego uprawnienia do korzystania z ulgi przy przejazdach niektórymi środkami transportu publicznego. Dotychczas miały one formę papierową.

Jak przypomniano w uzasadnieniu projektu, do wydania rozporządzenia określającego wzór legitymacji służbowej nauczycieli akademickich oraz sposób potwierdzania jej ważności obliguje ministra nauki i szkolnictwa wyższego nowa ustawa o uczelniach, która weszła w życie 1 października 2018 r. Zgodnie z jej zapisami w okresie przejściowym, czyli od 1 października 2018 r. do dnia 30 września 2020 r., nauczycielom akademickim są wydawane legitymacje służbowe oraz potwierdzana jest ich ważność na zasadach dotychczasowych.

W stosunku do obecnie obowiązującego wzoru legitymacji projektowany wzór różni się postacią dokumentu oraz zakresem danych identyfikujących posiadacza legitymacji. Nowy dokument będzie wydawany w postaci karty procesorowej z interfejsem, a nie jak dotychczas w postaci papierowej - wyjaśniono w uzasadnieniu. Na dokumencie, podobnie jak we wzorach legitymacji studenckiej i legitymacji doktoranta, będzie zamieszczone imię, nazwisko oraz numer PESEL nauczyciela akademickiego.

Według projektodawców wprowadzenie wspomnianych danych posiadacza legitymacji i zastosowanie karty procesorowej sprawi, że dokument będzie można wykorzystywać jako narzędzie do dostępu do niektórych pomieszczeń uczelni lub uczelnianych centrów wydruku. Może też służyć jako karta biblioteczna uprawniająca do korzystania z zasobów bibliotecznych uczelni.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.