PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

EEC 2016, Whittaker: Nauczcie dzieci programować, by miały wpływ na przyszłość

- Ostatni człowiek na ziemi mający wpływ na cokolwiek będzie programistą - tak 
James Whittaker z Microsoftu przedstawił swoją wizję przyszłości na Europejskim Kongresie Gospodarczym. Według niego, jedynymi osobami, które mają na nią wpływ są programiści.

  • Autor:JP
  • 18 maj 2016 18:08
EEC 2016, Whittaker: Nauczcie dzieci programować, by miały wpływ na przyszłość
Ostatni człowiek na ziemi mający wpływ na cokolwiek będzie programistą - powiedział Whittaker (James Whittaker na Europejskim Kongresie Gospodarczym, fot.PTWP)
REKLAMA

- Pytanie, czy przyszłość jest dobra, czy zła, nie ma znaczenia. Ona nadchodzi. Będą nią inteligentne maszyny, rozwiązujące każdy problem człowieka. Nie zastanawiamy się, czy telefon będzie dla nas dobry czy zły. Patrzymy na niego i myślimy „chcę to” - powiedział James Whittaker, distinguished technical evangelist z Microsoftu podczas swojego wystąpienia pt. Internet rzeczy i era maszyn na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

- Nie mamy wyboru na temat przyszłości. Deweloperzy oprogramowania mają. To oni wprowadzają nowe funkcje w życie. Chcecie, żeby wasze dzieci miały wpływ na swoją przyszłość? Niech nauczą się programować. Ostatni człowiek na ziemi mający wpływ na cokolwiek będzie programistą - stwierdził.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem w przyszłości dystrybucja pieniędzy będzie zależała od osób dodających wartość do ekosystemu.

Czytaj też: Pracowników wkrótce zastąpią maszyny

- Tymi osobami będą programiści, nie sprzedawcy. W przyszłości maszyny będą bezpośrednio łączyć producentów z klientami bez żadnych pośredników. Bo jak stworzyć reklamę dla maszyny? Wcale nie tworzyć - wyjaśnił przedstawiciel Microsoftu.

Na pytanie o człowieczeństwo odpowiedział jednak optymistycznym akcentem:

- Przecież to ono jest najważniejsze w naszym życiu. Kiedy maszyny przejmą już nasze życia, być może wtedy właśnie je odzyskamy.

Artykuł powstał podczas panelu "Digitalizacja gospodarki" na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: EEC 2016, Whittaker: Nauczcie dzieci programować, by miały wpływ na przyszłość

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • altru 2016-05-26 12:09:28

    Rzeczywistość wygląda tak: w programie nauczania informatyki w gimnazjum nie ma programowania, są podstawy algorytmiki. 15 lat temu dyrektorka dokładała godzinę informatyki do arkusza organizacyjnego szkoły. Dzięki temu była jedna godzina informatyki w każdej klasie (trzy godziny w cyklu, razem ok. 110 godzin). Uczniowie chociaż przez jeden semestr uczyli się układania algorytmów. MEN wymaga dwóch godzin w cyklu (65 godzin na całe gimnazjum), a samorząd oszczędza, więc teraz nie dokłada, uczniowie w pierwszej klasie (lub w trzeciej) w ogóle informatyki nie mają. W obecnym rozkładzie programu nauczania na algorytmikę przypadają... 4 lekcje. I to wszystko. Na dodatek są to zazwyczaj ostatnie lekcje, które przypadają na maj/czerwiec, co praktycznie z powodu absencji uczniów wyklucza jakikolwiek sens tych lekcji. Pracownia jest zajęta przez 6 godzin w tygodniu, czyli 4 dni stoi pusta (plus sobota i niedziela). Bardzo łatwo jest mówić "uczcie programowania", bardzo łatwo jest zmienić podstawę programową z informatyki, ale do tego wszystkiego potrzebne są pieniądze. Jak przekonać organ prowadzący, żeby zamiast pomnika dał pieniądze na dodatkowe lekcje? Za pomnik ludzie na wójta zagłosują, za lekcje programowania nie. Najlepiej żeby nauczyciel pracował za darmo, a jak odniesie sukces, to na stronie urzędu od razu będą zdjęcia i artykuły. Dla uczniów też te lekcje muszą być obowiązkowe, bo jak pokazały godziny karciane, jeśli zajęcia są dobrowolne, to po co na nie chodzić.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.