PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Co piąty student myśli o założeniu firmy. O czym powinien pamiętać?

18 proc. rozpoczynających właśnie naukę studentów rozważa założenie własnego biznesu. Studenci są bardziej chętni do pracy na swoim niż studentki. Wszyscy - bez względu na płeć - powinni zastanowić się nad finansowaniem, grupą docelową, konkurencją, promocją.

  • Autor:JP
  • 30 wrz 2015 13:30
Co piąty student myśli o założeniu firmy. O czym powinien pamiętać?
- Aby firma dała sobie radę, do zasobów należy dodać pasję, ambicję, kreatywność i ciężką pracę - radzi Mariusz Hildebrand, wiceprezesa BIG InfoMonitor. /Fot. Youtube
REKLAMA

Własny biznes to poważne przedsięwzięcie wymagające solidnego przygotowania. Musimy odpowiedzieć sobie na wiele ważnych pytań: Jak zdobędę pieniądze? Do kogo skieruję swoją ofertę? Czy poradzę sobie z konkurencją? Czy wiem, jak wypromować firmę?

Zdaniem Mariusza Hildebranda, wiceprezesa Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor i jednego z pomysłodawców Programu Firma Wiarygodna Finansowo, dopiero po rozważeniu tych kwestii można stwierdzić, czy to już ten moment.

- Odpowiedni zasób informacji to jednak dopiero połowa sukcesu. Aby firma dała sobie radę, należy dodać do tego pasję, ambicję, kreatywność i ciężką pracę - radzi. 

Studenci przedsiębiorczy

Podjąć wyzwanie gotowych jest 18 proc. studentów – wynika z badania przeprowadzonego w sierpniu tego roku przez MillwardBrown. Genem przedsiębiorczości w równym stopniu obdarzeni są studenci dzienni jak i wieczorowi oraz zaoczni.

Różnica pojawia się dopiero, gdy w grę wchodzi płeć. Wśród męskich przedstawicieli braci studenckiej plan przejścia na swoje ma 23 proc. ankietowanych, a wśród damskiej części jedynie 14 proc.

Studentki zdecydowanie częściej niż studenci widzą się natomiast na etacie. Takie oczekiwania ma 66 proc. studentek wobec 54 proc. studentów. Koniec końców, jak pokazują analizy GUS, to właśnie osoby z wykształceniem wyższym i pomaturalnym w 2012 r. stały za niemal połową (46,3 proc.) zarejestrowanych mikrofirm.

Zaplecze finansowe

Własnego biznesu nie da się rozkręcić bez odpowiedniego zaplecza finansowego. Start firmy zawsze wymaga inwestycji (np. w sprzęt, oprogramowanie, biuro, telefon i Internet, etc.), bez których nie da się funkcjonować, a trzeba o nie zadbać jeszcze w momencie, gdy firma nie przynosi żadnych zysków.

Dlatego wielu przedsiębiorców już na samym początku szuka zewnętrznych źródeł finansowania, takich jak kredyt. Jego uzyskanie może ułatwić program de minimis.

W ramach de minimis Skarb Państwa gwarantuje bankowi spłatę do 60 proc. udzielanego firmie kredytu obniżając tym samym bankowi ryzyko finansowania. Jest to cenna pomoc szczególnie dla firm na początkowym etapie działania, które nie mogą zapewnić bankowi stosownych zabezpieczeń kredytu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Co piąty student myśli o założeniu firmy. O czym powinien pamiętać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Monika Z. 2015-09-30 15:00:34

    Już po maturze wiedziałam jakie mam wymagania wobec siebie, na jakie studia chce pójść i co chcę robić po ich ukończeniu. Studiowałam na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie i uważam że tam zdobyłam całą wiedzę potrzebną do rozkręcenia własnego biznesu. Dzisiaj jestem w miejscu o którym nawet nie marzyłam! Mam swoją agencję reklamową, wspaniałych młodych, zdolnych i ambitnych pracowników, a firma wciąż pnie się w górę. Zachęcam wszystkich studentów do wiary we własne marzenia, a także odwagi do własnego biznesu, który jest najlepszą opcją :)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.