PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Co piąta firma nie sprawdza, czy szkolenie było skuteczne

• Dla 57 proc. firm podstawowym sposobem na sprawdzenie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników jest okresowa ocena wyników.
• Z kolei aż 18 proc. przedsiębiorstw zamawiających szkolenia, w żaden sposób nie sprawdza ich efektów.

  • Autor: JP
  • 7 gru 2016 14:03
Co piąta firma nie sprawdza, czy szkolenie było skuteczne
18 proc. respondentów zauważyło, że w ich firmie w żaden sposób nie sprawdza się efektywności przeprowadzonych szkoleń. (Fot.: Flickr, CC BY 2.0)
REKLAMA

Najpopularniejszą metodą stosowaną przez firmy na sprawdzenie wiedzy i umiejętności pracowników są regularne przeglądy wyników na danych stanowiskach pracy – wynika z raportu „Making Learning Stick in Action” opublikowanego przez dom szkoleniowy Tack International.

W 43 proc. wdrożony jest „System zarządzania wiedzą i uczeniem się”. Popularnymi narzędziami są również ankiety badające potrzeby szkoleniowe. Tylko 8 proc. przedstawicieli przebadanych firm twierdzi, że w żaden sposób w ich firmie nie sprawdza się stanu wiedzy i potrzeb szkoleniowych pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Okazuje się również, że Model Kirkpatricka stanowi najpowszechniejsze narzędzie pomiaru skuteczności uczenia się. Stosuje go aż 66 proc. firm. Ponad jedna czwarta respondentów twierdzi natomiast, że skuteczność uczenia się ocenia się w ich organizacji na podstawie wpływu z sprzedaży, a w ponad jednej trzeciej - efekty mierzy się na podstawie satysfakcji klientów. Co jednak zastanawiające, aż 18 proc. respondentów zauważyło, że w ich firmie w żaden sposób nie sprawdza się efektywności przeprowadzonych szkoleń.

Pracownicy często narzekają też na brak wsparcia ze strony managerów oraz niechęć współpracowników do dzielenia się zdobytą wiedzą.

– Pracowników nie trzeba zmuszać do rozwijania swojej wiedzy. Z naszego badania wynika, że aż 78 proc. respondentów czuje się zmotywowana do uczestniczenia w szkoleniach – komentuje Katarzyna Syrówka, dyrektor Gi Group Training, polskiej marki Tack International. – Jednak aż 52 proc. respondentów uznało, że jest niezadowolonych z tego jak swoją nową wiedzą, nabytą na szkoleniach dzielą się ich koledzy z pracy. Wielu z nich jest również rozczarowanych brakiem wsparcia w tym zakresie ze strony przełożonych – dodaje.

Badanie „Making Learning Stick in Action” zostało przeprowadzone na grupie ponad 734 respondentów – pracowników działów szkoleń, HR, sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta firm z 27 branż, firm działających w 33 krajach świata w tym m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz USA.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co piąta firma nie sprawdza, czy szkolenie było skuteczne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.