PARTNER PORTALU partner portalu

Co jest ważniejsze, wiedza czy networking?

• Studia MBA w założeniu mają dać wiedzę i kompetencje menedżerskie.
• Okazuje się jednak, że rozbudowanie swojej sieci kontaktów często bywa ważniejsze.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co jest ważniejsze, wiedza czy networking?

Cel studiów MBA dla menedżerów wydaje się oczywisty: większe kompetencje w zarządzaniu, większa wiedza, znajomość większej liczby technik. Jednak zdaniem studentów, wykładowców i HR-owców, czasem tak naprawdę chodzi o inną korzyść: o nawiązanie wartościowych znajomości i zbudowanie sieci kontaktów.

Barbara Stöttinger, dziekan WU Executive Academy, właśnie to uznaje za najważniejszą zaletę swojej uczelni.

– Nazywamy Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu szkołą biznesową w sercu Europy. W typowej klasie naszych studiów MBA można znaleźć menedżerów i dyrektorów z 25 narodowości. Sądzę, że to poważny argument za przybyciem do Wiednia – mówi.

Jej zdaniem studia MBA robi się raz, ale ich efekty trwają jeszcze długo po ich zakończeniu.

Barbara Stöttinger, dziekan WU Executive Academy (Fot.: mat. pras.) Barbara Stöttinger, dziekan WU Executive Academy (Fot.: mat. pras.)

– Niedawno rozmawiałam z jednym absolwentem, austriackim przedsiębiorcą. Zamierzał otworzyć nowy biznes w Moskwie. Miał do załatwienia dużo formalności, więc zasugerowałam mu skorzystanie z naszej sieci kontaktów. Znalazł innego absolwenta, który prowadzi już biznes w Moskwie. Pomógł mu odnaleźć się w kontekście prawnym i finansowym, a po 30 dniach wszystko było załatwione. Bez wydawania majątku na konsultantów i doradców. Innym razem pewna węgierska firma z branży przemysłu chemicznego dała nam znać, że poszukuje menedżerów. Zatrudnili trzech naszych absolwentów – podaje przykłady networkingu.

Z takim podejściem zgadzają się sami studenci.

– Moim zdaniem korzyści z nowych kontaktów i korzyści w pozyskanej wiedzy mają się do siebie jak 55 do 45. W naszej 44-osobowej grupie mamy 20 różnych narodowości. Ta różnorodność naprawdę zmienia sposób podejścia do biznesu – uważa Jarosław Łozinski, menedżer w Amadeus, jeden ze studentów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu.

Na co lepiej stawiać?

– Jestem skłonna zgodzić się, że networking – czyli uważne budowanie relacji – może być w dzisiejszych czasach skuteczniejszym sposobem na budowanie kariery niż nauka, samo zdobywanie wiedzy – przyznaje Joanna Malinowska-Parzydło, wykładowca MBA, pomysłodawca think tanku HR Influencers. – Kapitał relacji jest nie do przecenienia, a wiedzę można dość szybko uzupełnić. Nie dam się jednak wciągnąć w żadne wyliczanie proporcji czy podawanie prostych recept. Na pewno nie jest tak, że na budowanie sieci kontaktów trzeba poświęcić tyle czasu, a na naukę mniej. Po prostu warto mądrze inwestować w oba obszary.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Seweryn Gajdek - MBA Portal 2016-12-20 12:09:26

Networking jest niewątpliwie jedną z ważniejszych zalet studiów MBA. Uczestnicy programów MBA to menedżerowie z różnych branż, często z pokaźnym doświadczeniem w prowadzeniu firm. Korzyści spotkania takiej grupy osób ujawniają się już podczas samych zajęć, w trakcie których jedno zagadnienie biznesowe można skonfrontować z wieloma punktami widzenia każdego z uczestników studiów i dzięki temu wiele nauczyć się od siebie nawzajem. Możliwość nawiązywania wartościowych znajomości sprawia nieraz, że koledzy z ławki stają się partnerami biznesowymi. Absolwentom, którzy w łatwy sposób chcą podtrzymać kontakty zdobyte podczas studiów MBA lub nawiązać nowe, mbanet.pl oferuje bardzo ciekawe rozwiązania.

Wasz Tadek z Gdańska 2016-12-16 10:25:23

Tytuł "Co jest ważniejsze, wiedza czy networking?" sugeruje konieczność wartościowania, a przecież networking nie jest niczym innym, jak częścią wiedzy. Najlepiej - całej organizacji. No i w końcu wiedza o networkingu - tez jest obszarem wiedzy... Ale dziennikarsko tytuł zaczepnie brzmi :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.