Z danych zebranych przez ADP wynika, że w trakcie pandemii możliwości rozwoju zawodowego prawie 30 proc. Polaków obniżyły się.

- Jak wskazują dane Santander Consumer Bank, w ciągu ostatniego roku prawie 80 proc. Polaków nie podejmowało żadnych działań w kierunku podniesienia swoich kompetencji zawodowych.
- Pracownicy nie rozwijają się przede wszystkim dlatego, że nie mają do tego warunków - potwierdzają to wyniki badania dotyczącego wpływu pandemii COVID-19 na działalność firmy, przeprowadzonego przez ADP.
- Pracodawcy dostrzegają jednak stagnację pod względem wzrostu kompetencji pracowników i planują kroki mające pobudzić ich rozwój.
Choć rynek pracy znajduje się obecnie w okresie bardzo dynamicznego rozwoju, wśród pracowników zapanowała stagnacja. Jak wskazują dane Santander Consumer Bank, w ciągu ostatniego roku prawie 80 proc. Polaków nie podejmowało żadnych działań w kierunku podniesienia swoich kompetencji zawodowych.
Czytaj też: Accenture przygotuje Ukrainki i Polki do pracy w IT. Za darmo
Jeśli chodzi o pozostałe 20 proc., to ponad połowa tej grupy skupiała się na zdobywaniu umiejętności związanych z wykonywaną obecnie pracą. Co piąty jej przedstawiciel działał z myślą o przekwalifikowaniu, nieco mniejszy odsetek (17 proc.) postawił na kompetencje uniwersalne – naukę języków obcych.
Więcej czasu, mniej możliwości
Pracownicy nie rozwijają się przede wszystkim dlatego, że nie mają do tego warunków - potwierdzają to wyniki badania dotyczącego wpływu pandemii COVID-19 na działalność firmy, przeprowadzonego przez ADP, firmę zajmującą się usługami kadrowo-płacowymi.
Zapytano respondentów o to, czy koronawirus wpłynął na możliwości rozwoju wewnątrz ich przedsiębiorstwa. Ponad połowa badanych nie odnotowała żadnego wpływu. 28 proc. ankietowanych stwierdziło, że w trakcie pandemii ich możliwości rozwoju obniżyły się. Tylko 21 proc. pracowników uważa, że w okresie pandemii poprawiły się ich możliwości rozwoju zawodowego.


Słowa kluczowe
- Anna Barbachowska
- ADP
- ManpowerGroup
- Santander Bank Polska
- rozwój
- nauka
- edukacja
- szkolenia
- kompetencje
KOMENTARZE (0)