PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Certyfikaty w IT niezbędne? Menedżerowie twierdzą coś innego

• Dzięki certyfikatom doświadczenie ich posiadaczy jest formalnie udokumentowane.
• Menedżerowie IT postrzegają certyfikaty w zupełnie inny sposób i mają dla nich inną wartość niż dla pracowników.
• To wiedza i umiejętności - a nie certyfikat - stanowią wartość dodaną, za którą pracodawcy chcą zapłacić więcej.

Certyfikaty w IT niezbędne? Menedżerowie twierdzą coś innego
Posiadanie certyfikatów jest wartościowe w oczach pracowników, ponieważ potwierdza to ich wiedzę oraz podnosi atrakcyjność i wartość na rynku pracy. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Mówi się, że człowiek uczy się przez całe życie. Nie mówimy tu wyłącznie o zdobywania doświadczenia i doskonaleniu swoich umiejętności, ale również o osiąganiu kamieni milowych w edukacji. Ta nie kończy się na zdaniu matury lub otrzymaniu tytułu magistra, doktora nauk, czy profesora. Nawet profesor nie osiądzie (a przynajmniej – nie powinien) na laurach po uzyskaniu tytułu, tylko dalej będzie poszerzał wiedzę w swojej dziedzinie.

Nie trzeba jednak iść na studia lub zdobywać kolejne tytuły naukowe, aby mówić o poszerzaniu edukacji. Na rynku dostępne są wszelakie kursy i szkolenia, pozwalające na zdobywanie wiedzy w zakresie wybranej specjalizacji i można (a nawet należy) traktować to jako część ścieżki rozwoju osobistego.

Branża rekrutacyjna, w moim przypadku skoncentrowana na obszarze infrastruktury IT, wskazuje na ogromne zainteresowanie specjalistami, tj. osobami o wieloletnim doświadczeniu w wąskim zakresie technologii – nie chodzi tu o skupienie się na serwerach, sieciach, czy bazach danych, ale o pójście o co najmniej krok dalej. Firmy poszukują pracowników, posiadających wąską specjalizację, która pozwoli im na bycie ekspertami w konkretnych obszarach (np. w zakresie bezpieczeństwa sieci, storage’u danych, wirtualizacji).

Wymaga to od pracowników nieustannego poszukiwania nowych źródeł wiedzy oraz sposobów na jej formalne potwierdzanie. Stąd na rynku tak dużym zainteresowaniem cieszą się szkolenia i kursy, pozwalające na zdobywanie wiedzy, jak również tytułowe certyfikaty, które mają za zadanie w sposób formalny pokazać, że jego posiadacz faktycznie może poszczycić się wiedzą we wskazanym zakresie.

Posiadanie certyfikatów jest wartościowe w oczach pracowników, ponieważ potwierdza to ich wiedzę oraz podnosi atrakcyjność i wartość na rynku pracy. Certyfikat powinien być gwarantem dla pracodawcy, świadczącym o wysokim poziomie kwalifikacji i chęci rozwoju w kierunku danej specjalizacji.

Maciej Ruciński z firmy Antal, autor artykułu (Fot. Mat.pras.)
Maciej Ruciński z firmy Antal, autor artykułu (Fot. Mat.pras.)

Dzięki certyfikatom doświadczenie ich posiadaczy jest formalnie udokumentowane i pracodawca nie ma wątpliwości, że pracownik faktycznie posiada wiedzę i umiejętności, które deklarował w CV. Należy jednak postawić pytanie, czy certyfikaty rzeczywiście są postrzegane tak samo przez pracowników, jak i przez pracodawców? Przecież to, co dla jednych jest sufitem, dla innych może być podłogą…

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Certyfikaty w IT niezbędne? Menedżerowie twierdzą coś innego

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.