Wspólne projekty badawcze, organizowanie praktyk oraz szkoleń dla studentów i przyszłych kierowców zakłada porozumienie o współpracy, które podpisali przedstawiciele Politechniki Wrocławskiej i związku przedsiębiorców Business Centre Club.

- Podpisane porozumienie umożliwi wzajemne wsparcie w realizacji projektów badawczych, wynalazczych i innych naukowych przedsięwzięć przy wykorzystaniu zasobów „Kompleksu GEO-3EM - ENERGIA EKOLOGIA EDUKACJA".
- Współpraca ma też pomóc w zwiększeniu liczby zawodowych kierowców w naszym kraju.
- Pomocą w realizacji projektów będzie nowoczesne Laboratorium Dynamiki i Bezpieczeństwa Pojazdów, które działa w budynku GEO3-EM przy Wydziale Mechanicznym.
- Politechnika Wrocławska przykłada dużą wagę do tego typu umów. Business Centre Club to nasz uznany i sprawdzony parter w wielu projektach i cieszę się, że sformalizowaliśmy dziś współpracę w obszarze transportu. Naszym zadaniem jako uczelni technicznej jest nie tylko prowadzenie badań i kształcenie studentów, lecz także świadczenie usług dla gospodarki właśnie poprzez taką kooperację - powiedział przed podpisaniem umowy prof. Cezary Madryas, rektor Politechniki Wrocławskiej.
Współpraca z BCC będzie dotyczyć m.in. składania wspólnych wniosków o granty na badania, organizowania praktyk i szkoleń dla studentów oraz przyszłych kierowców, także uczniów profilowanych szkół średnich.
- Podpisanie tego porozumienia ułatwia prowadzenie kolejnych wspólnych projektów na linii uczelnia-biznes. Niestety tych dwóch światów nie będziemy w stanie szybko połączyć, bo w naszym kraju zbyt długo działały one niezależnie. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest tworzenie na ich styku nowych obszarów współpracy, które przyniosą realne efekty - dodał Marek Woron, wiceprezes związku przedsiębiorców Business Centre Club.
Pomocą w realizacji zadań będzie nowoczesne Laboratorium Dynamiki i Bezpieczeństwa Pojazdów, które działa w budynku GEO3-EM przy Wydziale Mechanicznym. Znajduje się w nim m.in. pełnowymiarowa kabina pojazdu ciężarowego zamontowana na robocie równoległym - heksapodzie o sześciu stopniach swobody. Kabina ta porusza się i wychyla we wszystkich kierunkach.
Czytaj też: Uczelnie badawcze otrzymały dofinansowanie
- W laboratorium prowadzone są badania poświęcone symulacjom samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki temu może sprawdzać umiejętności kierowców np. w trudnych warunkach drogowych czy w niezwykle stresujących sytuacjach. Otwierając laboratorium rozpoczęliśmy tym samym badania z zakresu psychologii transportu, a więc dziedziny związanej m.in. z bezpieczeństwem ruchu drogowego - wyjaśnia dr hab. inż. Zbigniew Sroka, prof. uczelni z Katedry Inżynierii Pojazdów Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej.


KOMENTARZE (0)