Najlepsze studia Master of Business Administration (MBA) w Polsce prowadzi Akademia Leona Koźmińskiego. Studia Executive MBA tej uczelni znalazły się na pierwszym miejscu rankingu MBA Perspektywy 2014.
Ranking najlepszych studiów MBA, prowadzonych przez polskie uczelnie, corocznie przeprowadza Fundacja Edukacyjna Perspektywy.
Czytaj też: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o studiach MBA w Polsce
Pierwsze miejsce w zestawieniu, podobnie jak w roku 2013, zajęły studia Executive MBA Akademii Leona Koźmińskiego. Na drugim miejscu znalazły się studia Executive MBA prowadzone na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a na trzecim - Canadian Executive MBA (CEMBA) realizowane w Szkole Głównej Handlowej.
W pierwszej piątce najlepszych programów MBA znalazły się również Executive MBA ze Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz program MBA Poznań-Atlanta realizowany na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Kolejne miejsca zajęły: studia MBA-SGH; Koźmiński MBA z semestrem specjalistycznym - Akademii Leona Koźmińskiego; International MBA - Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; International in Strategy, Programme and Projekt Management Politechniki Gdańskiej; Executive MBA Marketing and Management - Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Czytaj też: Oto profil polskiego studenta MBA
- Studia MBA to forma edukacji, przez którą powinien przejść każdy, kto chce z powodzeniem sprawować funkcje zarządcze w gospodarce, lepiej rozumieć złożoność gospodarki i lepiej się w jej ramach poruszać. Studia MBA są ukierunkowane nie tylko na poszerzanie wiedzy, ale przede wszystkim na jej mądre, efektywne wykorzystywanie - podkreśla prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, prof. Elżbieta Mączyńska, która przewodniczyła pracom kapituły rankingu.
Badanie przeprowadziła Fundacja Edukacyjna Perspektywy na grupie 778 absolwentów studiów MBA z lat 2012 i 2013 (odpowiedzi nadesłało 54,6 proc. ankietowanych).
Organizatorzy studiów MBA uczestniczący w rankingu wypełnili ankietę zawierającą kilkadziesiąt szczegółowych pytań. Odpowiedzi na te pytania posłużyły do ustalenia, kim są słuchacze ocenianych programów, kim - wykładowcy, jak wygląda struktura i zakres samego programu, co oferują słuchaczom studia i jaki jest prestiż organizatora.

Słowa kluczowe
- Akademia Leona Koźmińskiego
- Uniwersytet Warszawski
- MBA
- Szkoła Główna Handlowa
- Elżbieta Mączyńska
- Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
- Fundacja Edukacyjna Perspektywy
- Centrum Badań Marketingowych Indicator
KOMENTARZE (0)