Generacja Z to wyzwanie dla pracodawców


RAF - 11 mar 2020 12:00


Generacja Z wchodzi na rynek pracy i w firmowych zespołach będzie znaczyć coraz więcej. Jak wykazuje raport "Kariera Generacji Z", młodzi Polacy łączą spore ambicje zawodowe z chęcią budowy pozytywnych relacji z otoczeniem i potrzebą bycia docenionym w pracy.

Przedstawiciele pokolenia Z urodzili się po 1995 roku, a to oznacza, że właśnie wkraczają na rynek pracy. Jak wynika z raportu Upwork, do 2028 r. 58 proc. globalnej kadry stanowić będą właśnie „Zetki”. Będzie to dla pracodawców prawdziwe wyzwanie. Czym to pokolenie się charakteryzuje, czym się różni od poprzednich, czego oczekuje?

- Obserwując to pokolenie, widać, że ważne są dla nich tradycyjne wartości zawodowe. Jasna ścieżka kariery, stabilizacja, a także możliwość wykorzystania nabytej podczas studiów wiedzy to klucz do efektywnej współpracy z nimi. Bardzo trudno będzie zatrzymać takiego pracownika w firmie, jeśli pracodawca nie będzie umiejętnie nim zarządzał w swoim przedsiębiorstwie. Największym wyzwaniem, przed jakim dzisiaj stajemy zarówno my, rekruterzy, jak i pracodawcy - jest pozyskanie lojalności pokolenia Z - komentuje Magda Bargieł z Adecco Group.

Jakie są „Zetki”?

Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie Z charakteryzuje pewna grupa cech.

„Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Od najmłodszych lat żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko.

Czytaj też: Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Pracodawcy powinni się cieszyć

Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości.



www.pulshr.pl | 29-09-2020 09:53:46