Dwie zasady pomogą być skutecznym na LinkedInie


PS - 2 mar 2020 20:00


LinkedIn jest nie tylko dobrym narzędziem do nawiązywania kontaktów biznesowych, prezentowania działalności firmy i pracowników oraz umieszczania oferty o pracy, ale może służyć do budowania wizerunku zarówno pracodawcy jak i pracownika.

Opinię tę przedstawia firma doradcza w dziedzinie PR i komunikacji Procontent Communication, należąca do sieci firm Global Reach PR.

Omawia ona cztery najważniejsze zasady, dzięki którym można stworzyć skuteczne i reprezentatywne konto medium społeczniościowego.

Po pierwsze, trzeba wypełnić wszystkie pola na swoim profilu. Ich brak przekłada się  na jego nieefektywność i słabą widoczność w wyszukiwarce. To dlatego, że algorytm LinkedIna podczas wyszukiwania na początku wyświetla te konta, które są najbardziej wydajne, czyli wypełnione.

Na LinkedInie można założyć stronę firmową (LinkedIn Page) i stronę marki (Showcase Page). LinkedIn Page to strona podstawowa, na której można umieścić opis działalności, zatrudnionych pracowników, dane kontaktowe, obserwowane hashtagi i aktualności. Jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm i organizacji.

Showcase Page to rozwiązanie wprowadzone dla firm, które zarządzają stronami kilku marek bądź są właścicielem produktu.

Po drugie, aby profil był w pełni skuteczny na początek należy dodać minimum 30 kontaktów. A później starać się go systematycznie rozszerzać.

Po trzecie, zalecają eksperci od PR, trzeba być „nieustannie aktywnym na profilu”, gdyż przez to buduje się wizerunek swój lub firmy. Taka aktywność ma dwa wymiary: polecania, komentowania i udostępniania treści innych oraz publikowanie własnych. Dzięki tym działaniom można promować swoje konto oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie poprzez dzielenie się wiedzą.

Po czwarte, warto zaangażować samych pracowników w promocję firmy. „Ich rzecznictwo jest najlepszym sposobem na zwiększenie obecności na LinkedInie i wzrost zasięgu treści”, podkreślają eksperci od PR.

 

 



www.pulshr.pl | 27-05-2020 11:11:40