Pracownicy LPP wspierają potrzebujących własną pracą


ICH - 24 sty 2020 18:56


Gdańska firma odzieżowa LPP od dwóch dekad angażuje się w działalność charytatywną. Jedną z form udzielania wsparcia potrzebującym jest zaangażowanie samych pracowników spółki. W ubiegłym roku ponad 320 z nich poświęciło 1650 godzin na prace wolontariackie.

LPP od dwóch dekad angażuje się w działalność charytatywną, w ramach której dotąd przekazała na rzecz potrzebujących ponad 22 mln zł, wspierając - jak podaje - przeszło tysiąc organizacji społecznych na terenie całej Polski.Od grudnia 2017 roku działalność dobroczynna firmy kontynuowana jest pod egidą Fundacji LPP.

W 2019 roku Fundacja LPP wsparła przeszło 100 organizacji, przekazując potrzebującym darowizny rzeczowe oraz pieniężne. Wśród beneficjentów znalazły się m.in. domy dla dzieci, szpitale, placówki zajmujące się osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i bezdomnymi. Ale darowizny to nie jedyna forma działalności charytatywnej LPP.

- Tylko w 2019 roku przekazaliśmy darowizny rzeczowe o wartości ponad 2 mln złotych oraz blisko 800 tysięcy złotych w ramach darowizn pieniężnych. Szczególnie dumni jesteśmy z osiągnięć naszych pracowników, których nazywamy WolontWariatami. Tych, którzy zdecydowali się poświęcić swój czas na działania wolontariackie było w ubiegłym roku ponad 320 osób. Wspólnie przepracowali przeszło 1650 godzin, aby nieść pomoc tym, którym wsparcie było najbardziej potrzebne- poinformowała Anna Miazga, wiceprezes Fundacji LPP i ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.

- Razem zorganizowaliśmy Mikołajki podopiecznym gdańskiego oddziału PSONI oraz w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, gdzie w kolorowych przebraniach rozdawaliśmy upominki dzieciom. Z tej okazji pomogliśmy również zakupić prezenty dla podopiecznych Domu na Skraju, Stowarzyszenia Nasz Autyzm czy Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko. Naszym WolontWariatom bliskie są nie tylko projekty społeczne, ale także pro-środowiskowe. W minionym roku aż 200 osób postanowiło wziąć udział w dużej akcji nasadzenia drzew w Lipuszu, gdzie w 2017 roku wielka nawałnica unicestwiła ogromne połacie lasu na Pomorzu – powiedziała Anna Miazga.

LPP w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku osiągnęła blisko 6,4 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec około 5,7 mld zł przychodów w analogicznym okresie 2018. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 grupa osiągnęła około 110,5 mln zł zysku netto wobec prawie 193 mln zł zysku netto w pierwszych trzech kwartałach 2018. LPP zarządza takimi markami jak m.in. Reserved, Cropp, House czy Mohito.



www.pulshr.pl | 03-07-2020 01:30:27