Część pracy w obsłudze klienta przejmą roboty


PAP/AT - 22 lis 2019 8:44


W 2020 roku już 25 proc. operacji obsługi i wsparcia klienta będzie realizowanych przez wirtualnych asystentów lub technologię chatbot - prognozuje agencja badawcza Gartner. W 2017 roku było to mniej niż 2 proc.

Robotyzacja procesów biznesowych (Robotic Process Automation, RPA) jest obecnie jednym ze strategicznych priorytetów rozwoju firm na całym świecie. Ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorstw uczestniczących w badaniu firmy doradczej Deloitte wdraża już robotyzację, a kolejnych 19 proc. planuje przyjęcie RPA w ciągu dwóch lat. Firmy, które już to zrobiły, w najbliższych trzech latach zamierzają nadal inwestować w tę dziedzinę.

Znacząca większość firm docenia także korzyści pozafinansowe z robotyzacji, jak terminowość, elastyczność i jakość pracy. W wielu przypadkach pozwoliła ona na przeniesienie ludzi do zadań o wyższej wartości, zapewniających większą satysfakcję z pracy.

Czytaj też: Wirtualny asystent - mówi, ale nie myśli. Co z etyką?

Robotyzacja wspiera działy kadrowe, księgowe, marketingu, sprzedaży, IT, logistyczne, administracyjne, obsługi klienta czy reklamacji, a nawet prawników. "Roboty mogą przeglądać zgłoszenia aplikacyjne, wprowadzać dane do systemów lub pobierać je z załączników poczty elektronicznej, generować raporty, zamawiać kurierów czy potrzebne towary, wystawiać i wysyłać klientom faktury, prowadzić księgi podatkowe, zlecać transport, naliczać wynagrodzenia oraz wykonywać dziesiątki innych monotonnych czynności. Wystarczy zaprogramować cały proces raz, aby powtarzały go bezbłędnie nawet przez całą dobę" - podkreśla Mateusz Macierzyński z Konica Minolta, która opracowała inteligentną platformę informatyczną Workplace Hub.

Platforma łącząca sprzęt, oprogramowanie i usługi umożliwia zarządzanie infrastrukturą IT za pomocą jednego systemu, a dzięki dużej mocy obliczeniowej na platformie może działać wielu wirtualnych pracowników czy algorytmów. Jaki wyjaśnił Macierzyński, dzięki temu rozwiązaniu robot integruje się m.in. z dokumentami elektronicznymi i arkuszami Excela, pocztą e-mail, portalami internetowymi i aplikacjami, bazami danych i systemami firmowymi takimi jak ERP, SARP czy Workflow.



www.pulshr.pl | 26-01-2020 18:20:19