Marquard Media zamyka prasowe tytuły CKM, Cosmopolitan, Joy, czy Playboya


GP - 13 lis 2019 15:28


Wydawca Marquard Media ogłosił decyzję o wycofaniu z rynku prasy tytułów "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Harper’s Bazaar" i "Esquire". Jak informują media branżowe, zmiany wiążą się z redukcją zatrudnienia. 70 proc. załogi straci pracę.

Do informacji o planowanych zmianach i zamknięciu wydawnictw prasowych dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Plany przekazano pracującym w pionie papierowym wydawnictwa 13 listopada. Wydanie miesięczników spod znaku Marquard Media datowane na grudzień 2019 ma być ostatnie. To oznacza, że z polskiego rynku wydawniczego znikną takie tytuły jak: CKM, Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Joy, czy polska mutacja Playboya.

Wycofanie tytułów uzasadniono dużymi kosztami, jakie pochłania wydawanie gazet. - Konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu - mówił Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.



www.pulshr.pl | 08-08-2020 08:44:29