Szef Lufthansy nie chce brać na siebie zwolnień w AlItalii


GP - 7 lis 2019 22:05


Carsten Spohr i Lufthansa przygotowują się do przejęci linii AlItalia. Prezes jednak nie chce brać na barki restrukturyzacji włoskiego przewoźnika. Mówi, że kupi linię dopiero po zwolnieniach i cięciach kosztów.

Wypowiedź Spohra dotycząca AlItalii padła 5 listopada. Mówił on jednoznacznie, że niemieckie linie są zainteresowane kupnem lub strategicznym wsparciem włoskiej firmy tylko, gdy dojdzie do jej restrukturyzacji i to "rękami obecnych właścicieli."

- Bez tego nie będziemy się w sprawę angażować - mówił cytowany przez agencję Reuters Carsten Spohr.

AlItalią administrują włoskie koleje Ferrovie. Weszły one, jako podmiot ratujący linię dwa lata temu, kiedy AlItalia traciła zdolności do poprawnego funkcjonowania. Jeszcze w 2017 r. próbowano ciąć koszty w linii zwolnieniami. Prawie 2000 osób musiało odejść. To jednak nie pomogło. Kolejne strajki w 2018 r. i pogarszające się wyniki linii doprowadziły do jej formalnej upadłości. Ferrovie jako właściciel linii stara się pozyskać graczy z rynku lotniczego, którzy mają doświadczenie.

Czytaj też: Strajk personelu paraliżuje Lufthansę

Włoska spółka kolejowa twierdzi, że obok Lufthansy także Delta Air Lines jest gotowa podjąć się ratowania AlItalii. Jednak żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

Pomimo trwającej od lat trudnej sytuacji samoloty AlItalia latają. (fot. archiwum) Pomimo trwającej od lat trudnej sytuacji samoloty AlItalia latają. (fot. archiwum)

W kontekście dwóch ofert zakupu upadłej linii trzeba wiedzieć, że są to konkurencyjne propozycje. Linie gotowe kupić włoskiego przewoźnika należą do konkurujących grup lotniczych. Lufthansa jest częścią Star Alliance, gdy Delta Air reprezentuje SkyTeam.

Jak przekonuje Reuters, zakup włoskiej marki jest dużą szansą zysku dla każdego operatora linii lotniczej. Zbliża do włoskich portów lotniczych, które są co roku celem wielu wypraw turystów z całego świata.

Lufthansa złożyła już ofertę współpracy Ferrovie. Jednak jest ona obarczona pewnymi warunkami. Najprawdopodobniej właśnie żądaniem restrukturyzacji włoskich linii. Szczegóły nie są znane. Jedno z włoskich mediów podało, powołując się na anonimowe źródło, że Niemcy są gotowi zainwestować w AlItalię 200 milionów euro. Inne źródła mówią, że Delta Air próbuje kupić linię za połowę tej kwoty.

Czytaj też: Austrian Airlines zwalniają ponad 10 proc. załogi



www.pulshr.pl | 04-04-2020 01:40:18