Sztuczna inteligencja zaplanuje czas pracy pracowników w CCC


AT - 5 lis 2019 14:04


Polski startup Grafik Optymalny zautomatyzuje grafik pracowniczy w CCC. Firma chce w ten sposób poprawić wydajność pracy oraz poprawić komfort pracowników.

CCC wykorzysta nowe technologie, aby zautomatyzować grafik pracowniczy. Firma chce w ten sposób poprawić wydajność pracy oraz poprawić komfort pracowników. Dostawcą nowego oprogramowania został Grafik Optymalny - polski startup, który dotąd zaplanował czas pracy dla ponad 50 tysięcy pracowników.

Cyfrowa transformacja w CCC

Firma CCC jest w trakcie cyfrowej transformacji. Częścią zmian jest stopniowe wprowadzanie nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań do każdego elementu biznesu. Współpraca z Grafikiem Optymalnym to kolejny krok w tym procesie. Wdrożenie systemu i szkolenie pracowników Grupa CCC rozpoczęła w październiku 2019 r.

- Bardzo ważnym elementem prowadzenia biznesu jest skuteczna kontrola kosztów pracy. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na wprowadzenie narzędzia, które ma zoptymalizować ten proces również w sieci sprzedaży oraz usprawnić planowanie czasu pracy we wszystkich sklepach CCC. Zależy nam na automatycznym tworzeniu grafików w oparciu o wskaźniki biznesowe - mówi Dariusz Tworek, dyrektor sprzedaży CCC.

Czytaj też: Polskie firmy widzą korzyści z automatyzacji, ale jej nie wdrażają

- Wprowadzenie Grafiku Optymalnego umożliwi pracownikom dostęp online do harmonogramów pracy oraz elektronicznego systemu obiegu wniosków przy wykorzystaniu dowolnego urządzenia mobilnego. Znacznie ułatwi także komunikację między pracownikami - komentuje Olga Kiryluk, HR Manager, CCC.

Grafik Optymalny będzie wspierał blisko 500 sklepów i planował czas pracy dla około 5,5 tys. pracowników.

- Grafik Optymalny to oprogramowanie typu SaaS do planowania i rozliczania czasu pracy z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi i funkcjonującym w zgodzie z obowiązującym Kodeksem Pracy. System pozwala stworzyć grafik za pomocą jednego kliknięcia, uwzględniając wszystkie zmienne, jak ilość potrzebnych pracowników czy normy czasu pracy. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w planowaniu może przynieść firmom aż 50 proc. oszczędności dzięki dopasowaniu przez system możliwie najlepszego grafiku - mówi Karolina Dolaś, CEO Grafik Optymalny.

CCC wykorzysta nowe technologie, aby zautomatyzować grafik pracowniczy (fot. ccc.eu) CCC wykorzysta nowe technologie, aby zautomatyzować grafik pracowniczy (fot. ccc.eu)

Startup Grafik Optymalny został założony w 2014 roku przez Karolinę Dolaś i Grzegorza Galosa. Obecnie planują czas pracy dla ponad 50 tysięcy pracowników w takich firmach jak: Samsung, North Food, Lilou, Flying Tiger Copenhagen, Duka, Centrum Nauki Kopernik, Radisson, Holiday Inn.

Automatyzacja coraz bardziej popularna w firmach

O tym, że automatyzacja zmienia realia współczesnego rynku pracy wiemy od lat. Mówiła o tym m.in. Jadwiga Emilewicz w czasie XI edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Zaznaczyła, że w świecie szybko zachodzących zmian, nie ma innego wyjścia, jak możliwie szybkie podążanie za zmianami.

- Z perspektywy polskiej powinniśmy być przygotowani na to, żeby z tej transformacji korzystać jak najszybciej - podkreśliła minister podczas EEC.

Automatyzacja coraz bardziej wchodzi w rynek pracy. Eksperci prognozują, że maszyny, robot i oprogramowanie uwolni człowieka od monotonnych, powtarzalnych zadań. Należy więc pamiętać, że obserwowana automatyzacja ma obecnie na celu nie tyle zastąpienie pracownika, co najczęściej jego wsparcie. Robot udoskonala proces przeprowadzany i zaplanowany w końcu przez człowieka.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja już dawno wyszła poza ramy IT i coraz częściej spotykana jest w przedsiębiorstwach, fabrykach czy zakładach produkcyjnych.

Czytaj też: Nowe technologie, robotyzacja, automatyzacja. To już nie wróg, a przyjaciel pracownika

Zgodnie z raportem "Automation with Intelligence" firmy doradczej Deloitte w ciągu roku podwoiła się liczba organizacji, które wdrożyły automatyzację na szeroką skalę. Blisko 8 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej na całym świecie twierdzi, że wprowadziło w firmie ponad 50 rozwiązań takich jak robotyka, uczenie maszynowe i przetwarzanie języka naturalnego. W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło 6 proc. ankietowanych. 51 proc. firm w Polsce i 42 proc. organizacji na świecie wciąż nie rozpoczęło jednak procesu automatyzacji.

36 proc. ankietowanych w Polsce menedżerów wskazało, że w ich organizacjach pilotażowo pracuje 1-10 robotów. Jednocześnie 66 proc. z nich uważa, że ich przedsiębiorstwa dysponują kadrami i umiejętnościami pozwalającymi na zwiększenie poziomu automatyzacji. W skali globalnej odpowiedziało tak tylko 46 proc. badanych.



www.pulshr.pl | 28-03-2020 21:21:37