Aplikacja do samoobsługi pracowniczej w ArcelorMittal. To jedno z największych takich rozwiązań w Polsce


AH - 4 lis 2019 14:24


Firma ArcelorMittal Poland, największy producent stali w Polsce, wprowadziła dla swoich pracowników aplikację do indywidualnej rejestracji nieobecności. Jest to jedno z największych tego typu rozwiązań w Polsce i obejmuje ok. 10 000 pracowników.

Aplikacja o nazwie „HRapka” umożliwia pracownikom stalowego koncernu wysłanie cyfrowego wniosku urlopowego lub o nadgodziny w dowolnym momencie, z każdego miejsca z dostępem do internetu. Użytkownicy mają bowiem dostęp do aplikacji nie tylko na komputerach i w e-kioskach (stanowiskach komputerowych) zlokalizowanych na terenie zakładów firmy, ale mogą także korzystać z wersji mobilnej, kompatybilnej z Androidem i iOS.

Aplikacja łączy technologię umożliwiającą samoobsługę pracowniczą i dostęp do danych kadrowych online z systemem naliczania wynagrodzeń, przy okazji zamieniając papierowe dokumenty na elektroniczny proces zatwierdzania wniosków. Dzięki temu pracownicy dosłownie kilkoma kliknięciami mogą m.in. sprawdzić liczbę przysługujących dni urlopu i dostępnych posiłków w danym miesiącu, zaktualizować swoje dane osobowe, wysłać wniosek o home office czy zobaczyć dostępność pozostałych członków zespołu.

Oprócz łatwej dostępności do danych i oszczędności czasu, który pracownicy poświęcali na drukowanie, wypełnianie i dostarczanie wniosków do kadr, aplikacja pomoże znacznie ograniczyć zużycie papieru.

- Wysłanie wniosku urlopowego nie musi być bardziej skomplikowane niż np. opłata rachunków czy kupno biletów przez Internet, a przecież wielu z nas od dawna robi takie operacje w sieci. Podążając za tym trendem, zmieniamy obsługę dokumentów dotyczących czasu pracy. Projekt obejmuje 10 000 osób, więc skala redukcji formalności poprzez wdrożenie intuicyjnej aplikacji jest bardzo duża – wystarczy powiedzieć, że pozwoli nam to zaoszczędzić rocznie blisko tonę papieru, do którego produkcji potrzeba byłoby kilkunastu dorosłych drzew – wyjaśnia Monika Roznerska, dyrektor personalna ArcelorMittal Poland.

Samoobsługa pracownicza na czasie

Temat aplikacji do samoobsługi pracowniczej, czyli różnego rodzaju rozwiązań dla pracowników, które ułatwiają załatwianie spraw kadrowych, jest nowy. Tego rodzaju aplikacje zwykle są częścią programów kadrowych i umożliwiają kontakt z działem HR poprzez monitor komputera.

Podstawową funkcjonalnością takich platformy jest elektroniczny obieg wniosków pracowniczych. Pracownik z poziomu aplikacji może między innymi:

- sprawdzać dostępny limit urlopowy;

- składać wnioski urlopowe, które przekazywane są w obiegu dokumentów do kierownika;

- przeglądać dane dotyczące czasu pracy i nadgodzin;

- sprawdzić datę ważności badań lekarskich oraz szkoleń BHP;

- przeglądać kwoty wynagrodzeń;

- śledzić etap przetwarzania dokumentów;

- drukować raporty kadrowe, paski wypłaty i roczną kartę wynagrodzeń.

Co ważne, ponieważ aplikacje do samoobsługi pracowniczej są częścią systemów kadrowych, synchronizacja danych między nimi odbywa się automatycznie. Kadrowa nie musi więc tracić czasu na „ręczne” przepisywanie informacji między systemami, ponieważ dane aktualizowane są automatycznie.

Tego rodzaju aplikacje wprowadzają rewolucję do pracy działów kadrowych, którą można porównać z tym, co przyniosło wprowadzenie nowych technologii do bankowości. Banki wprowadzając bankowość elektroniczną umożliwiły swoim klientom załatwienie praktycznie każdej sprawy bez wychodzenia z domu, z poziomu komputera. 

Czytaj więcej: Samoobsługa pracownicza, czyli jak zmniejszyć kolejki do działu HR



www.pulshr.pl | 15-12-2019 20:06:28