Jeśli na zakupy, to w czasie pracy


pap/pt - 17 paź 2019 6:46


Dla sklepów internetowych statystycznie najintensywniejszy pod względem sprzedaży jest wtorek, a najsłabiej wypada weekend – wynika z dokonanej przez serwis Ceneo analizy 3 mln transakcji.

Dziennik „Rzeczpospolita”zwraca uwagę, że Polacy uwielbiają e-zakupy, robi je już 62 proc. internautów, którzy zostawiają w e- -sklepach i na platformach ponad 50 mld zł rocznie. Z analizy serwisu Ceneo, o której pisze gazeta, wynika, że konsumenci w zdecydowanej większości są z takiej możliwości bardzo zadowoleni.

Mają też swoje zwyczaje, z analizy 3 mln transakcji wynika, że najwięcej realizowanych jest od wtorku do czwartku, w zasadzie od rana do wieczora, zatem Polacy chętnie kupują po prostu w godzinach pracy.

"Dane pokazują, że Polacy w ciągu ostatniego roku mocno ograniczyli weekendowe zakupy w sieci. Impulsem do takiego zachowania w sieci może być zakaz handlu w niedzielę" - powiedział gazecie Dariusz Grabowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl. "Prawdopodobnie z góry zakładamy, że ten czas spędzimy z rodziną, a nie na zakupach, również tych internetowych. Nadrabiamy za to w ciągu tygodnia" - dodał.

Dlatego sobota i niedziela mają najniższy udział w transakcjach - odpowiednio 12,2 proc. oraz 8,9 proc. To o kilka pkt. proc. mniej niż w inne dni.

"Rz" podaje także, że po analizie polskich zakupów widać również, że rytm narzuca im jeszcze harmonogram wypłacania wynagrodzeń. Co miesiąc Polacy generują w sklepach internetowych dwa tzw. szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego pierwszego i dziesiątego dnia miesiąca, co jasno pokazuje, że wtedy najwięcej osób otrzymuje wypłatę wynagrodzenia. Ceneo podaje, że wówczas zainteresowanie zakupami utrzymuje się na wysokim poziomie przez kilka dni.



www.pulshr.pl | 02-07-2020 20:13:41