Referendum strajkowe w Gdynia Container Terminal SA. Nie ma zgody na układ zbiorowy


pap/mg - 10 paź 2019 19:26


16 października rozpocznie się referendum strajkowe w Gdynia Container Terminal SA. Powodem jest m.in. brak akceptacji ze strony zarządu spółki dla układu zbiorowego pracy z "Solidarnością", a tym samym wielu postulatów załogi – poinformował zastępca przewodniczącego Krajowej Sekcji Portów Morskich NSZZ "Solidarność" Adam Tylski.

Związkowcy z Solidarności w Gdynia Container Terminal SA (GTC) od kwietnia 2017 r. zabiegali o zwarcie przez zarząd spółki układu zbiorowego pracy. Kilka miesięcy później przystąpili do sporu zbiorowego z GTC. "Ostatecznie - jak wyjaśnił Tylski - właściciel wycofał się z akceptacji układu".

- Nie rozumiemy, dlaczego właściciel nie chce podpisać z nami układu zbiorowego - oznajmił Tylski. Wskazał, że w innych spółkach należących do grupy Hutchison Ports np. w Holandii takie układy funkcjonują.

Związkowcy podejrzewają, że może właścicielowi chodzi o wyeliminowanie "Solidarności" z zakładu.

- Pomimo wielu próśb ze strony związkowców - właściciel nie spotkał się, ani nie odpowiada na korespondencję - oznajmił.

"Gazeta Polska Codziennie" napisała w czwartek, że Hutchison-GCT "niszczy Solidarność, pracowników i etaty w Porcie Gdynia".

- Marek Szymczak, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność przy GTC, został zwolniony dyscyplinarnie z pogwałceniem przepisów prawa. (…) Oprócz szykan wobec Marka Szymczaka kierownictwo Hutchison-GCT podjęło też kroki przeciwko związkowi Solidarność - czytamy w "GPC". Według gazety miało dojść do wielokrotnego podniesienia czynszu za związkowy lokal, a "także zastraszanie pracowników, by nie wstępowali do Solidarności".

Według informacji zawartych na stronie internetowej przedsiębiorstwa "Hutchison Ports Gdynia (GCT) jest członkiem grupy Hutchison Ports, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu CK Hutchison Holdings (CKHH), wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, obu Ameryk i Australazji. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe. W 2018 r. sieć portowa Hutchison Ports przeładowała łącznie 84,6 milionów TEU na całym świecie.



www.pulshr.pl | 11-08-2020 15:53:03