Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?


Portal Spożywczy/KDS - 10 paź 2019 10:01


Firmy alkoholowe dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych. Realizują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu podejmują dobrowolne działania, które zapobiegają i pomagają rozwiązywać problemy związane z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu.

Najbardziej niepokojącymi czynnikami zwiększającymi ryzyko jest niewiedza i wiele mitów krążących wokół alkoholu. Jednym z nich jest np. brak świadomości, że bez względu na rodzaj spożywanego napoju z procentami, do organizmu wprowadzany jest czysty alkohol.

To właśnie powoduje, że w świadomości opinii publicznej pokutują stwierdzenia „piwo to nie alkohol”, a „jedna lampka wina nie zaszkodzi”. W rezultacie często bagatelizowane są skutki spożywania lekkich napojów alkoholowych. Jak pokazało ostatnie badanie ”Opinie Polaków o alkoholu" IBRIS, im słabszy jest napój alkoholowy, tym mniej postrzega się go jednoznacznie jako alkohol.

Dlatego firmy produkujące alkohol zdecydowały się działać. Brown-Forman - amerykańska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją wyrobów spirytusowych i win, od początku swojej działalności w Polsce promuje i aktywnie angażuje się w realizację polityki odpowiedzialnego spożywania alkoholu, prowadząc szereg działań edukacyjnych upowszechniających rozsądną konsumpcję wyrobów alkoholowych.

- Mamy pełną świadomość, że bycie częścią tej branży oznacza bezwzględny obowiązek szerzenia edukacji w zakresie odpowiedzialnego korzystania z naszych produktów. Staramy się kreować kulturę umiarkowanego spożycia, zmieniać upodobania Polaków oraz ich sposób picia alkoholu - mówi Katarzyna Obuchowicz, w Brown-Forman odpowiedzialna za corporate affairs & communications.

Także Kompania Piwowarska włączyła się w kampanię społeczną wspierającą walkę z FAS. FASOFF ma za cel uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży. Jej autorzy przestrzegają, że „symboliczna kropla” może mieć wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

- Od 10 lat prowadzimy działania komunikacyjne w mediach oraz w internecie skierowane do przyszłych mam i ich otoczenia. Zamieszczamy oznaczenia „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowaniach i w reklamach. Informacje dotyczące szkodliwości spożywania alkoholu w ciąży można znaleźć także na naszej edukacyjnej stronie abcalkoholu.pl oraz dzięki akcjom prowadzonym we współpracy z różnymi partnerami np. placówkami medycznymi - komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Więcej czytaj tutaj.



www.pulshr.pl | 05-08-2020 15:52:04