E-sport rośnie. Nowa platforma rozpocznie działalność od nowego roku


PAP/KDS - 10 paź 2019 9:08


Nowa platforma medialno-turniejowa eSports Pro League (ESPL) planuje rozpocząć globalną działalność w lutym 2020 r. Organizacja zamierza realizować turnieje sportów elektronicznych na żywo i przez internet w 16 krajach świata, stawiając nacisk na gry mobilne.

ESPL zastrzegło, że przewiduje również wydarzenia nastawione na gry komputerowe i konsolowe.

Zgodnie z komunikatem przekazanym branżowemu serwisowi Esports Insider (ESI), spółka zamierza budować ekosystem obejmujący wydawców, graczy, zespoły, marki i media oraz zapewnić ścieżkę kariery z domu na podium dla aspirujących zawodników. Od lutego do grudnia 2020 r. organizacja zamierza zrealizować wydarzenia w 16 krajach świata: w Azji, Europie i obu Amerykach.

Za funkcjonowanie platformy ma odpowiadać firma eSports Pte współzałożona przez australijskiego wydawcę gier mobilnych iCandy Interactive oraz malezyjską spółkę analizującą dane behawioralne Sedania Innovator Berhad. Szefem ESPL został Michael Broda. Siedzibą organizacji ma być Singapur. Dodatkowe biura powstaną w niemieckiej Kolonii i kalifornijskim Los Angeles w USA.

Czytaj więcej: E-sport pilnie poszukuje pracowników. Pracodawcy sami muszą ich kształcić

ESI postrzega cele ESPL jako nader ambitne i potencjalnie trudne do osiągnięcia. Serwis wskazuje przy tym na utrzymujący się duży udział producentów gier w realizacji wydarzeń e-sportowych (np. oficjalne ligi "Overwatch" oraz "League of Legends"), którzy rzadko powierzają ich organizację zewnętrznym firmom. ESPL konkurowałoby m.in. ze szwedzką Modern Times Group (MTG) - właścicielem takich marek e-sportowych, jak ESL (turnieje Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Mistrzostwa Polski) oraz Dreamhack.

Według szacunków firmy analitycznej Newzoo tegoroczne całkowite przychody branży e-sportowej po raz pierwszy przekroczą próg miliarda dolarów i sięgną 1,1 mld USD, co stanowi wzrost o 26,7 proc. rok do roku - głównie ze względu na umowy sponsorskie (436,7 mln USD) i prawa medialne (251,3 mln USD).

Widownia sportów elektronicznych jest szacowana na 443 mln osób na całym świecie, z czego 198 mln to entuzjaści oglądający profesjonalne rozgrywki przynajmniej raz w miesiącu. W 2020 r. spodziewany jest wzrost bazy miłośników e-sportu do 495 mln osób.



www.pulshr.pl | 11-08-2020 15:53:19