Pracownicy hoteli z Grupy Orbis i Accor w Polsce opiekują się pszczołami


KDS - 2 paź 2019 13:43


Pracownicy hoteli należących do Grupy Orbis i Accor w Polsce i na Węgrzech aktywnie zaangażowali się w ratowanie pszczół. Korzystają klienci, którzy miód wytworzony przez pszczółki w hotelikach jest im serwowany na śniadanie.

Ze statystyk opublikowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wynika, że liczba pni pszczelich – czyli zasiedlonych uli, i profesjonalnych pszczelarzy w Polsce wzrosła o ponad 5 proc. i 8,6 proc. w latach 2017-2018. Według raportu Krajowego Programu Wsparcia Pszczelarstwa w Polsce na lata 2020-2022 z marca 2019 r., produkcja miodu w Polsce na koniec 2018 r. wzrosła o 46 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Na te statystyki wpływa również podejście pracodawców i pracowników, którzy coraz aktywniej angażują się w ratowanie pszczół.

Accor Bee Hives TriCity-Poland_2 .jpg Accor Bee Hives TriCity-Poland_2 .jpg

Aktywnie w tym zakresie działają pracownicy hoteli należących do grupy Orbis i Accor. Tylko w ostatnim czasie trójmiejskie hotele nawiązały współpracę z pszczelarzem zrzeszonym w Beeup.pl i zaadoptowały kolejne 3 ule będące domem dla blisko 200 000 pszczół. Z kolei, rodzina hoteli ibis z Warszawy i Łodzi od maja 2019 r., jest współwłaścicielem 3 uli w pasiece w Parku Traugutta w Warszawie. Pszczele hotele są pomalowane i oznakowane zgodnie z trzema markami hoteli z rodziny ibis. Natomiast, siedem wrocławskich hoteli grupy Accor zdecydowały się zasponsorować 7 uli w pasiece pana Marcina zlokalizowanej na obrzeżach Wrocławia gdzie każdy ul jest pszczelim hotelem odpowiadającym innemu hotelowi. W czerwcu 2019 r., 19 uli stanęło w okolicy hotelu ibis Budapest Citywest.

Miód z własnych pasiek trafia do hotelowych restauracji i jest serwowany gościom na śniadanie.

- W codziennej pracy, dbamy, aby produkty, z których przygotowywane są potrawy w hotelach Accor były jak najbardziej naturalne i pochodziły od lokalnych dostawców. Adopcja tych uli była dla nas naturalną decyzją, która daje nam okazję, aby zaangażować się w proces nie tylko wytwarzania naturalnych produktów, ale i edukację. Nasz miód to doskonała okazja do opowiedzenia gościom o tym jak ważne jest dla nas wszystkich dbanie o otaczającą nas przyrodę - tłumaczy Joanna Wolny, zastępca dyrektora hotelu Mercure Gdynia Centrum.

Hotele nie są jedynymi firmami, które zadedykowały się na podobny krok. Wiosną tego roku pracownicy firm mieszczących się w biurowcu Green2Day we Wrocławiu zyskali nowych sąsiadów. Z inicjatywy firmy Ultimo, która również się tam mieści, na dachu budynku postawiono ule, w których zamieszkały dwie pszczele rodziny.

- Zdajemy sobie sprawę, jak ważne są działania pozabiznesowe podejmowane przez firmy - komentuje Adam Parfiniewicz, prezes Ultimo. - Właśnie dlatego inicjujemy i wspieramy różnorodne akcje charytatywne oraz na rzecz ochrony środowiska. Cieszę się, że nasz pomysł postawienia uli na dachu Green2Day spotkał się z aprobatą pozostałych najemców biurowca i tak chętnie włączyli się w zainicjowaną przez nas akcję.



www.pulshr.pl | 20-02-2020 11:31:25