Certyfikat w marketingu? To może być dobry pomysł


GP - 19 wrz 2019 11:27


Rynek pracy w branży reklamowej jest bardzo dynamiczny. Specjalista od komunikacji musi mieć odpowiednie umiejętności i portfolio. Podpowiadamy, jak potwierdzić te umiejętności na przykładzie marketingu.

"Jeśli coś potrafię, to i tak odnajdę się na rynku pracy." To popularne przeświadczenie, które zyskuje w odniesieniu do branż zdominowanych przez wolne zawody. Czasem jednak nawet dla specjalistów z najwyższej półki wybicie się na przepełnionym rynku jest wyzwaniem. Rynek pracy jest obecnie takim miejscem.

Pomocne może być uzyskanie formalnego potwierdzenia swoich umiejętności - nawet w branży zarezerwowanej dla freelancerów, w których praktyka wydaje się lepszą inwestycją. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko udowodnić, „że potrafimy”, ale także pokazać czarno na białym, jakie kompetencje mamy w małym palcu.

Czytaj też: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Zintegrowany System Kwalifikacji pozwala uzyskać wiarygodny certyfikat poświadczający umiejętności. Teraz każdy potencjalny pracownik może uzyskać państwowe potwierdzenie swoich kwalifikacji,  także w dziedzinie content marketingu.

Rynek „pęka w szwach” - trudno wybrać najlepszych

Z badania dotyczącego rynku reklamy internetowej przeprowadzonego przez firmę Netsprint w 2016 r. wynika, że prawie połowa ankietowanych przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych uważała content marketing za priorytet w reklamie internetowej. Rynek się rozwija, a wraz z nim wzrasta liczba osób, które chcą pracować w reklamie, marketingu i PR.

W sytuacji nasycającego się rynku konieczne jest wyselekcjonowanie tych pracowników, którzy faktycznie mają umiejętności. Wyzwanie polega na tym, że często kandydaci jedynie deklarują swoją wiedzę. Narzędzie do jej weryfikacji, jakim posługują się rekruterzy, to portfolio. Jak się okazuje, jest to dobry sposób na znalezienie prawdziwych specjalistów od content marketingu. Jednak nie jedyny i często wymaga poświęcenia dużej ilości czasu.

- Certyfikat ZSK może stwarzać realne korzyści dla jego właściciela i w konsekwencji także dla całej branży - mówi Grzegorz Maryniec (fot. pixabay.com) - Certyfikat ZSK może stwarzać realne korzyści dla jego właściciela i w konsekwencji także dla całej branży - mówi Grzegorz Maryniec (fot. pixabay.com)

- Kwalifikacja dotycząca content marketingu została stworzona przy udziale osób i firm aktywnych w branży - takich, które znają jej szczególną specyfikę - mówi Grzegorz Maryniec, rzecznik prasowy Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE). Po czym przybliża ideę certyfikatów Zintegrowanego System Kwalifikacji (ZSK).

Działają one w oparciu o ustawę z grudnia 2015 r., która weszła w życie w styczniu 2016. Tworzą, ogólny system dla rynku pracy, którym można potwierdzać umiejętności. Jak wskazują doświadczenia innych krajów europejskich, dzięki wprowadzeniu systemu opartego na ramie kwalifikacji wzrasta  liczba osób zainteresowanych formalnym uznawaniem kompetencji i podnoszeniem kwalifikacji, co wpływa nie tylko na sytuację zawodową ludzi, lecz także na ich poczucie bezpieczeństwa na rynku pracy.

- (Certyfikat ZSK) może stwarzać realne korzyści dla jego właściciela i w konsekwencji także dla całej branży - mówi dalej Maryniec. - Należy pamiętać, że dobór właściwych pracowników realnie przekłada się na efektywność oraz realizację celów projektowych, czyli np. na wyniki agencji i domów mediowych. System skraca rekrutację oraz pozwala uniknąć kosztownych błędów - dodaje.

Kwalifikacja z dziedziny content marketingu kryje się pod rozbudowaną nazwą „Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)”. Założenie jest bardzo proste. Nieważne, jak zdobyłeś kwalifikację - w szkole, w pracy czy we własnym zakresie. Ważne, że masz określony zestaw umiejętności. Nad stworzeniem tego zestawu, czyli opisem kwalifikacji, pracował sztab specjalistów z branży.

Co więcej, certyfikat może być uznawany także za granicą. Na dokumencie znajduje się oznaczenie poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji, który można odnieść do podobnych kwalifikacji w innych krajach.



www.pulshr.pl | 19-01-2020 11:01:22