Pracownicy Żabki obsługują klientów w 106 sekund, a będzie jeszcze szybciej


DlaHandlu.pl - 13 wrz 2019 15:05


Żabka ma 4694 sklepy w formacie Galaxy, z czego 2217 to nowe placówki. W sumie liczy już 5817 sklepów - od początku roku sieć urosła już o 400 punktów (dla porównania w 2016 roku działało 4512 Żabek). W sieci działa kilkadziesiąt sklepów jutra. Przychody Żabki za 2018 rok wyniosły 8,2 mld zł.

W minionym roku sieć zanotowała 820 mln wizyt klientów, to o 50 mln więcej niż w 2017 roku. Sklepy Żabka odwiedza 2,2 mln klientów dziennie.

Sieć podaje, że zakupy impulsowe to aż 70 proc. wszystkich zakupów w sieci, planowane stanowią 30 proc. - to odwrotne proporcje niż w przypadku dyskontów. 

Jak podała Żabka, nowe sklepy mają dwa razy wyższą sprzedaż LfL, niż starte placówki. Zbadano też, że sklepy mają 40 proc. więcej stałych klientów, którzy wydają o 30 proc. więcej. O 36 proc. wzrosła satysfakcja z zakupów w punktach w formacie Galaxy. Sieć dobiera asortyment produktów pod każdą lokalizację, w czym pomaga sztuczna inteligencja. W Polsce działa kilkadziesiąt "sklepów jutra, gdzie stale testowane są nowinki technologiczne. Firma stawia też na nowoczesną komunikację w sklepie, dlatego 100 sklepów ma już nowoczesne ekrany digital signage zamiast standardowych POS-ów.

Sieć zapowiada, że chce jeszcze szybciej obsługiwać klientów - teraz dzieje się to w czasie 106 sekund (średni czas). Jedną z opcji, które mają szansę skrócić czas są kasy bezobsługowe.

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl



www.pulshr.pl | 22-01-2020 09:38:13