Kompania Piwowarska walczy z FAS


KDS - 13 wrz 2019 12:13


Kompania Piwowarska włączyła się w kampanię społeczną wspierającą walkę z FAS. FASOFF ma za cel uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży. Jej autorzy przestrzegają, że „symboliczna kropla” może mieć wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

- Od 10 lat prowadzimy działania komunikacyjne w mediach oraz w internecie skierowane do przyszłych mam i ich otoczenia. Zamieszczamy oznaczenia „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowaniach i w reklamach. Informacje dotyczące szkodliwości spożywania alkoholu w ciąży można znaleźć także na naszej edukacyjnej stronie abcalkoholu.pl oraz dzięki akcjom prowadzonym we współpracy z różnymi partnerami np. placówkami medycznymi - komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. W ubiegłym roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną – są wśród nich również aktywności przestrzegające przed spożywaniem alkoholu w ciąży - dodaje.

W ramach kampanii FASOFF stworzono nietypowy sklep internetowy - www.fasoff.pl - z produktami dla dzieci, które w rzeczywistości nie istnieją i nie można ich kupić, ponieważ witryna ma wymiar czysto edukacyjny.

- W całym projekcie chodzi o to, że poprzez dość mocne komunikaty i wizualizację kampanii chcemy zwrócić uwagę na problem jakim jest FAS. Wszyscy się zgodzą z tym, że nikt nie chce częstować dziecka alkoholem, więc rzeczy, które znajdują się w sklepie również symbolizują coś, czego nie chcemy dać dziecku – niechcianą wyprawkę nawiązującą do Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. Za to po kliknięciu na wybrany produkt pojawia się jedna z informacji na temat FAS - uzupełnia Adamski.

Elementem kampanii jest również spot edukacyjny, który przedstawia zupełnie naturalną i dość częstą sytuację – rodzice, spodziewający się dziecka rozpakowują prezenty od przyjaciół po przyjęciu na cześć oczekiwanego przez nich potomka. W trakcie oglądania podarunków, mąż podaje ciężarnej żonie kieliszek wina, który ma ją zrelaksować po intensywnym wieczorze, i trafiają na „prezent” ze strony fasoff.pl – czarne śpioszki od przyjaciół z nadrukiem Mamo. Kocham Cię. A Ty? W role rodziców wcielili się pro publico bono Aleksandra Radomska (blogerka) oraz Adam Mortas (łódzki aktor i wokalista).

Logotypem kampanii jest dziecięcy smoczek z napisem FASO/FF, gdzie O/FF w oczywisty sposób nawiązuje do symbolu procentów, a słowo OFF z języka ang. nawiązuje do wyłączenia, byciem poza.

Czym jest FAS?

FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome) to zaburzenia neurorozwojowe, które są skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Alkohol uszkadza układ nerwowy i narządy wewnętrzne. To zmiany nieodwracalne i nieuleczalne. Dzieci dotknięte FAS rozwijają się inaczej niż ich rówieśnicy. Często są drobniejsze, mają charakterystyczne rysy twarzy. Występują u nich problemy z funkcjonowaniem zmysłów i odruchami. Zachowują się w sposób niezrozumiały dla otoczenia – trudno im odnaleźć się w świecie zasad i norm społecznych, czy uczyć się na podstawie doświadczenia i poruszać się w świecie własnych emocji. Wiele z nich nigdy nie osiągnie samodzielności, czasem mówi się o nich „wieczne dzieci”.



www.pulshr.pl | 17-02-2020 14:11:59