Polski start-up stworzył platformę do łączenia biznesu z nauką


KDS - 6 sie 2019 18:53


Platforma Universality ma poprawić współpracę na linii nauka-biznes. Jej autorem jest Jerzy Czepiel, pracownik akademicki z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Studenci kierunków technicznych dziś są tym bardziej cenni dla pracodawców, jeśli zdobywanie doświadczenia zawodowego rozpoczęli już w trakcie studiów. Przedsiębiorcom zależy na tym, aby ich wiedza i umiejętności były adekwatne do potrzeb ich firm. Jednak aby to było możliwe konieczna jest ścisła współpraca między nauką i biznesem. Często zdarza się, że każda ze stron narzeka na brak zrozumienia swoich potrzeb i specyfiki po drugiej stronie. Sposób na osiągnięcie wzajemnych korzyści z wzajemnej współpracy biznesu z nauką znaleźli twórcy platformy Universality.

Czytaj więcej: ChallengeRocket ruszył na podbój Zjednoczonych Emiratów Arabskich

Jak działa? Przedsiębiorstwo poszukuje rozwiązania swojego problemu technologicznego, wykładowca akademicki otrzymuje zbiór praktycznych zadań, a student uczy się na realnych przykładach i buduje własne CV. Pomaga ona także połączyć studentów z potencjalnymi pracodawcami już w czasie studiów, umożliwiając przedsiębiorcom znalezienie dokładnie tak wykształconych pracowników, jakich potrzebują do swoich projektów. To wirtualny asystent kariery studenta, pracy wykładowcy i rekrutacji firm. Aplikacja jest w pełni bezpłatna dla studentów i wykładowców.

- Współpracujemy głównie z uczelniami politechnicznymi oraz tymi, które oferują informatyczne kierunki studiów - mówi Jerzy Czepiel. - Takich uczelni jest obecnie kilkanaście, ale spodziewamy się, że od nowego roku akademickiego ich liczba się podwoi. Również nasza baza użytkowników rośnie bardzo dynamicznie. W ciągu niespełna roku przybyło nam ponad 2 tysiące studentów, którzy aktywnie korzystają z zadań dostępnych na platformie. Natomiast klientami Universality są głównie firmy informatyczne, które potrzebują wielu programistów i często szukają kandydatów do pracy właśnie wśród studentów - mówi pomysłodawca. 

Universality to projekt, który powstał dzięki wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu e-Pionier.

Z kolei Thomas Barczyk, założyciel Growspec pytany o przepis na udany start-up, mówi tak: - Trzeba pracować non-stop – inaczej się wypada z rynku. Branża oświetleniowa poza IT i może samochodami elektrycznymi to ostatnio najszybciej rozwijająca się branża technologiczna na świecie. Niestety, trzeba ciężko pracować, inaczej ktoś zrobi produkt lepszy i tańszy. Na świecie wychodzą trzy generacje diod rocznie. Jeśli się nie orientujemy na rynku, robimy produkt mało efektywny energetycznie w stosunku do konkurencji i produkt droższy.

Mówi też o stosowaniu w praktyce zasady „myśl globalnie, działaj lokalnie” oraz o żelaznej konsekwencji w działaniach, której często startującym firmom brakuje.

 



www.pulshr.pl | 21-11-2019 06:25:51