CSR w wykonaniu Carrefour. Rośnie sieć hoteli dla pszczół


KDS - 1 sie 2019 16:00


Dziś (1 sierpnia) na dachu sklepu sieci Carrefour Polska zamieszali nietypowi lokatorzy. Firma w ramach globalnej strategii CSR rozpoczęła budowę hoteli dla pszczół.

Inicjatorami akcji „Pszczele Hotele” jest Carrefour Polska oraz firma „Pszczelarz Kozacki”. Ma ona za cel ochronę pszczół w środowisku miejskim oraz wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. 

Wrocław jest siódmymi miastem, w którym pojawiły się schronienia dla owadów. Łącznie z ulami  zainstalowanymi na sklepie przy ul. Gen. Hallera 52, na dachach budynków, w których znajdują się sklepy Carrefour, działa już 30 „Pszczelich Hoteli”.

Program ochrony pszczół jest polską inicjatywą w ramach realizacji globalnej strategii CSR Grupy Carrefour, której jednym z filarów jest ochrona bioróżnorodności. Zobowiązania Grupy w tym obszarze stanowią wytyczne do działań realizowanych lokalnie, przez poszczególne oddziały krajowe sieci. Polską inicjatywą jest między innymi rozwijana od kilku lat sieć „Pszczelich Hoteli”.

Sieć sklepów nie jest jedyna firmą, która zdecydowała się w taki sposób wspierać środowisko naturalne. Niedawno na dachu wrocławskiego biurowca Green2Day postawiono ule, w których zamieszkały dwie pszczele rodziny. Inicjatorami tej akcji są pracownicy firmy Ultimo, która ma siedzibę w biurowcu.

- Zdajemy sobie sprawę, jak ważne są działania pozabiznesowe podejmowane przez firmy - komentuje Adam Parfiniewicz, prezes Ultimo. - Właśnie dlatego inicjujemy i wspieramy różnorodne akcje charytatywne oraz na rzecz ochrony środowiska. Cieszę się, że nasz pomysł postawienia uli na dachu Green2Day spotkał się z aprobatą pozostałych najemców biurowca i razem tak chętnie włączyli się w zainicjowaną przez nas akcję - dodaje.



www.pulshr.pl | 28-02-2020 18:50:31