80 na 100 rekrutowanych chce widzieć w ogłoszeniach widełki płacowe


GP - 11 cze 2019 20:00


11 czerwca opublikowano nowe zestawienie InterviewMe. Raport z ogólnopolskiego „Badania kandydatów 2019” pokazał, że ponad 80 proc. kandydatów skarży się na brak widełek wynagrodzenia w ogłoszeniach pracodawców.

 

W „Badaniu kandydatów 2019” serwis kariery InterviewMe zapytał na przełomie kwietnia i maja 2019 r. 3500 osób ubiegających się o pracę w całej Polsce.

Ponad trzy czwarte z nich przy podejmowaniu decyzji kieruje się wysokością wynagrodzenia. Mniej istotne są dla nich rozwój (niecałe 54 proc. wskazań), lokalizacja firmy i godziny pracy (po 47 proc). Najmniejsze znaczenie mają świadczenia pozapłacowe - zwraca na nie uwagę tylko ok 22 proc. kandydatów.

Czytaj też: Wyścig na pensje nie ma sensu. Pracodawcy wpadli na inny pomysł

Jednocześnie to właśnie widełek wynagrodzenia najbardziej brakuje w treści ofert pracy (narzeka na to niemal 81 proc. badanych).

Badanie pozwoliło też sprawdzić, w jaki sposób kandydaci szukają ofert pracy, jakich informacji brakuje im podczas procesów rekrutacji i jakie błędy popełniają pracodawcy.

Odpowiedzi pokazują, że lepiej postawić na prosty opis obowiązków z widełkami wynagrodzenia niż na bardziej skomplikowane, czy zawoalowane opisy obowiązków i wymagań. Kandydaci cenią sobie prosty język i jasne, wypunktowane wymagania. Sprawdzają maksymalnie 3, 4 kluczowe dla stanowiska kompetencje, a reszta to... - Twój dobry onboarding i sprecyzowane oczekiwania od zwycięskiego kandydata! tylko tyle i aż tyle - Przekonuje Piotr Sosnowski, VP people w InterviewMe.

Dlaczego kandydaci decydują się przyjąć ofertę pracy?

Po pierwsze ze względu na wynagrodzenie. Benefity są raczej dodatkiem, bo zajęły ostatnią pozycję wśród odpowiedzi i mała liczba kandydatów zwraca na nie uwagę. Jeśli już to robią, to dosyć pobieżnie.

Czytaj też: Rekrutacja oddzielona od HR-u? "Trend ten będzie się nasilał"

Wniosek jest jeden: - Zapłaćmy godziwą stawkę kandydatowi za jego pracę, a on sam zadba o siebie i zdecyduje, na co chce przeznaczyć pensję - dodaje Maciej Czerwonka, business development manager i ekspert kariery w InterviewMe.

Gdzie szukamy pracy?

Z głębszej lektury dokument, który przygotowali analitycy InterviewMe, wyłania się obraz Polaków szukających pracy, którzy już prawie wyłącznie sięgają po internet, gdy rozważają zmianę zatrudnienia. Aż 90,94 proc. pytanych wskazało, że szuka ogłoszeń o pracę w internecie.

Źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe Źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe

Kandydaci czerpią wiedzę o firmach z forów internetowych i innych publicznych miejsc publikacji opinii o pracodawcach (78,79 proc). Ze stron internetowych pracodawców korzysta około połowa (51,54 proc.) pytanych. Same oferty pracy sprawdza 41 na 100 pytanych a o ocenę rodzinę i znajomych pyta 35,93 proc. Dane nie sumują się w całość, bo pytanie o informacje o pracodawcy było otwarte - uwzględniało wiele odpowiedzi tych samych respondentów.

Metodologia i cechy badanych

„Badanie kandydatów 2019” InterviewMe powstało we współpracy z firmami IKEA, Allegro, Antal, IndaHash i Grupa Eurocash.

Próba badawcza prezentowała się następująco:

źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe

 

źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe źródło: Badania kandydatów 2019 InterviewMe



www.pulshr.pl | 13-11-2019 13:31:31