Sonia Draga: Potrzeba wymiany pokoleniowej, by pokonać stereotypowe podejście do kobiet


KDS - 13 maj 2019 22:09


Polki już nie boją się brać spraw w swoje ręce. Jeśli chodzi o przedsiębiorczość, to w Europie jesteśmy liderkami. Dwa razy więcej Polek jest właścicielkami małego biznesu - przekonuje Sonia Draga, prezes i redaktor naczelna wydawnictwo Sonia Draga.

Zdaniem Dragi, do takiego aktywnego podejścia do biznesu "popchnęło" nas samo życie. - Idziemy na urlop macierzyński, po którym musimy odnaleźć się na rynku zawodowym. Często w tym momencie decydujemy się założyć własny biznes, który z powodzeniem udaje się nam prowadzić - komentuje prezes wydawnictwa. 

Jak dodaje, tutaj zaczynają się schody. Bo mamy problem ze zweryfikowaniem wiary w siebie, we własną odwagę i własne możliwości. 

- W efekcie cały czas nie jesteśmy doceniane przez mężczyzn, bo kiedy dochodzi do pewnych decyzji na najwyższych szczeblach biznesu czy polityki, to panowie są w pierwszej kolejności brani pod uwagę - podkreśla Draga. Jako przykład podaje czas kampanii wyborczych.

- Proszę zwrócić uwagę, jak obsadzane są jedynki na listach. Zazwyczaj zajmują je mężczyźni. Podnosi się później larmo, że nie ma kobiet. Ale tak naprawdę są kolejne wybory i znów na listach dominują mężczyźni. Dzieje się tak choć kobiet chętnych do kandydowania jest dużo, ale nie są odpowiednio doceniane - uważa prezes wydawnictwa Sonia Draga.

Jej zdaniem to pokazuje, że cały czas zmagamy się ze stereotypowym podejściem do kobiet. - Nie wiem, czy zdołamy coś z tym zrobić przed pełną wymiana pokoleniową w tym zakresie - podsumowuje.

Artykuł powstał podczas dyskusji zorganizowanej na panelu dyskusyjnym "Kobiety w biznesie", który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.



www.pulshr.pl | 19-05-2019 11:16:37