Google: Startupów w Polsce jest ciągle za mało. Dlaczego?


jk - 13 maj 2019 18:51


Startupowcy potrzebują pomocy związanej z wiedzą na temat zarządzania i przywództwa, budowaniem zespołu, a także wiedzy produktowej. To są wyzwania, z którymi się mierzą – ocenia Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Country Director & Head w Google for Startups.


- Startupy, do których kierujemy naszą pomoc, muszą mieć ambicje globalne – ich celem powinno być skalowanie biznesu na największe rynki, nie tylko europejskie – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Country Director & Head w Google for Startups.

Zdaniem Hryniewicz-Bieniek polski ekosystem startpowy nadal się rozwija, dlatego Google chce być partnerem wspierającym.

- Pragniemy być mentorem na każdym etapie rozwoju. Począwszy od momentu powstawania pomysłów – wyjaśnia Hryniewicz-Bieniek. - Ciągle jest za mało startupów w Polsce, dlatego chcemy przekonać młodych ludzi, że warto być przedsiębiorczym – dodaje.

Polska ma ogromny potencjał – mamy talent technologiczny i rozwijającą się gospodarkę, ale brakuje spektakularnych sukcesów.

- Warto zwrócić uwagę, że najwięcej dofinansowania otrzymują marki konsumenckie, natomiast u nas stawia się głównie na współpracę B2B. Musimy nakłaniać młodych do myślenia globalnego, aby brał pod uwagę nie tylko polskiego konsumenta – wyjaśnia.

Polscy startupowcy mają dobre pomysły i wiedzę technologiczną. Jakiej pomocy im brakuje?

Młodzi potrzebują pomocy związanej z wiedzą na temat zarządzania i przywództwa, budowaniem zespołu, a także wiedzy produktowej. To są wyzwania, z którymi się mierzą – ocenia Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

Materiał powstał podczas debaty "Polska scena start-upowa", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.



www.pulshr.pl | 20-06-2019 21:20:35