Zwolnienia grupowe nie muszą być bolesne. Santander Bank wdraża outplacement


jk - 30 kwi 2019 10:16


Santander Bank Polska podczas zwolnień grupowych nie ograniczył się do zapewnienia godziwych warunków wypowiedzenia. Zrobił coś więcej. Wprowadził przemyślany outplacement, aby podziękować pracownikom za wspólnie spędzony czas, lojalność.

Średni czas poszukiwania pracy w Polsce, który według badania Monitor Rynku Pracy wynosi obecnie 2 miesiące. Jeśli chodzi o oczekiwania kończących swoją przygodę w firmie pracowników, to aż 97 proc. oczekuje pomocy od pracodawcy podczas redukcji etatów. Czy dysponując nowoczesnymi technologiami i wieloma kanałami kontaktu możemy realnie wpłynąć na poprawę sytuacji zwalnianych pracowników? Odpowiedź na to pytanie dobrze obrazuje przykład działań rozpoczętych w ostatnim czasie przez Santander Bank Polska.

Czytaj też: Outplacement nie tylko dla polskich specjalistów. Pomoc coraz częściej potrzebna obcokrajowcom

Na początku 2019 roku w Santander Bank Polska wdrożony został proces zwolnień grupowych. Pracę miało stracić ok. 1400 pracowników banku, co stanowi ok. 11 proc. wszystkich zatrudnionych. Zwolnienia miały dotyczyć pracowników reprezentujących różne grupy demograficzne i kompetencyjne, którzy w wielu przypadkach, nie zmieniali miejsca zatrudnienia w ostatnich latach. Choć ich potrzeby są często różne to wspólnym mianownikiem jest chęć aktualizacji swojej wiedzy, dotyczącej poruszania się po nowoczesnym rynku pracy, który w ostatnich latach uległ znacznej transformacji i digitalizacji.

Dlatego Santander Bank Polska we współpracy z firmą szkoleniowo-konsultingową HR Embassy oraz firmą technologiczną Waywer, stworzył program micro-learningowy, którego celem jest wsparcie odchodzących pracowników w poszukiwaniu nowej pracy.

Łatwość dostępu i odpowiednia forma przekazu

Pierwszym kluczowym elementem działań było wykorzystanie odpowiedniej technologii i formy dostarczania pracownikom informacji. Najważniejsza była prostota uzyskania dostępu oraz łatwa w konsumpcji forma przekazu.

W tym celu, Santander Bank Polska, we współpracy z firmą Waywer stworzył stronę internetową, na której użytkownicy mogą zapisać się do subskrypcji wideo poradnika “Wszystko o rynku pracy”. Po zapisaniu się, przez siedem kolejnych dni automatycznie otrzymują SMS lub e-mail z wideo oraz materiałami dodatkowymi. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu poruszania się po współczesnym rynku pracy.

Intuicyjna strona www oraz prosta formuła były wartością dodaną dla pracowników z różnych grup demograficznych i różnych specjalizacji.

W 7 dni do nowej pracy

Kluczowym elementem całego projektu, poza technologią dystrybucji, była wiedza dostarczana pracownikom. Santander Bank Polska wraz z HR Embassy zaprojektowali kompleksowy program edukacyjny nagrany w formie wideo poradnika. W każdym odcinku dostarczana jest dawka wiedzy, przygotowująca pracowników do wejścia na rynek pracy.

W kolejnych odcinkach poradnika ekspertka Karolina Latus, CEO oraz współzałożycielka HR Embassy omawia poszczególne etapy poszukiwania pracy: od zbudowania strategii poszukiwań, przez stworzenie profesjonalnego CV i konta na LinkedIn aż do finalnych negocjacji wynagrodzenia. Dodatkowo użytkownicy otrzymują materiały do pracy własnej i zadania do zrealizowania.



www.pulshr.pl | 14-07-2020 09:28:35