Jowita Michalska: Technologie zmieniają biznes, musimy pracowników przygotować na zmiany


Tomasz Jakubowski - 11 maj 2019 6:00


Wciąż jest tak, że choć sporo kupujemy technologii, mamy bardzo małe efekty w transformacji, w sposobie myślenia ludzi, w ramach kultury organizacji - mówi portalowi Pulshr.pl Jowita Michalska, prezeska Fundacji Digital University. – Tu, w tych obszarach mamy za mało sukcesów. Tymczasem firmy azjatyckie mają już gotowe strategie wieloletnie - dodaje.

Technologie cyfrowe stanowią obecnie podstawę strategii biznesowej dla większości firm na świecie. W Polsce ich wdrożenie na dużą skalę planuje niecałe 30 proc. Dlaczego? Bo transformacja cyfrowa to kosztowny i długi proces. Niestety ci, którzy nie będą chcieli się zmieniać, nie będą mieli szans w starciu z tymi, którzy z nowych technologii czerpią korzyści - uważa Jowita Michalska, prezeska Digital University.

Nowe technologie pozwalają zreorganizować pracę całego przedsiębiorstwa w obszarach takich jak obsługa klienta, przechowywanie i analiza gromadzonych danych, co rozumieją giganci z big-techu.  W Polsce transformacja cyfrowa rozpoczęła się stosunkowo niedawno. Mamy w Polsce wspaniałe organizacje start-upowe, które przygotowują lub wymyślają produkty i koncepcje, adaptowalne na całym świecie. Istnieją też firmy bardzo tradycyjne, kiedyś małe, rodzinne, obecnie ogromne przedsiębiorstwa, które myślą w bardzo tradycyjny sposób.

 - Wiemy już, że technologie zmieniają nasze firmy, mamy tego świadomość. Brak jednak efektów, nie wdrażamy pomysłów w równym stopniu co nasi koledzy zza granicy – mówi Michalska. Prezeska Digital University mówi, o jakie obszary biznesu chodzi, gdzie szukać przykładów potrzebnych na naszym rynku i na co obecnie kładzie się w biznesie największy nacisk.

Jowita Michalska będzie moderatorem sesji "Roboty wśród nas. Technologie i społeczeństwo" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach pod patronatem PulsHR.pl. Serdecznie zapraszamy.



www.pulshr.pl | 17-06-2019 07:16:24