Dzień kobiet w finansach. Jakie nawyki mają Polki


GP - 6 mar 2019 10:15


Polskie kobiety w życiu codziennym są bardziej oszczędne niż mężczyźni. Wydają pieniądze bardziej zachowawczo, niż mężczyźni. Z myślą o większych wydatkach rozkładają zakupy w czasie, albo gromadzą z wyprzedzeniem zapasy finansowe - wynika z badań prowadzonych przez Santander Consumer Bank.

Jak pokazuje cykl badań “Polaków Porftel Własny” Santander Consumer Banku, płeć piękna jest bardziej zachowawcza w wydawaniu pieniędzy, a różnice w podejściu do finansów kobiet i mężczyzn są znaczące. Kobiety faktycznie lubią kupować. Ale zdecydowanie cześciej niż mężczyźni korzystają z promocji. Ponad 54,2 proc. pań szuka okazji zakupowych przy takich okazjach. Tylko 45 proc. mężczyzn jest zainteresowanych specjalnymi ofertami cenowymi.

Czytaj też: DHL z nagrodą za projekt "Women in Management"

Aż 70 proc. kobiet odpowiada za to, jakie artykuły spożywcze kupić dla jej rodziny. Co druga z nich płaci za nie kartą kredytową. Według Insytutu Badawczego GfK Polonia panie spędzają podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym na zakupach nawet 120 minut. Mężczyznom na załatwienie sprawunków wystarczy od 40 do 90 minut.

Łowca okazji jest kobietą

Co czwarta respondentka badana na zlecenie Santander Consumer Bank deklarowała, że kupuje produkty w promocji. Dla porównania wśród mężczyzn udział ten wynosi zaledwie 16 proc. mężczyzn. Panie skłonne są w szczególności do korzystania z poświątecznych oraz letnich wyprzedaży. Prawie 40 proc. kobiet deklaruje, że z nich korzysta. To dwa razy więcej, niż w przypadku mężczyzn. To konsumentki zdecydowanie częściej korzystają też z aplikacji mobilnych sklepów, by zbierać punkty i zamieniać je na zniżki. Dzięki promocjom kobiety są w stanie zaoszczędzić rocznie dla rodzinnego budżetu nawet 1200 zł (tak deklaruje ok. 40 proc. badanych).

 Niemal co czwarta Polka bez zastanowienia zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli trzeba ponieść większe wydatki na rodzinę. Jeszcze więcej, prawie połowa zrobi to, gdy w grę wchodzą potrzeby dzieci.



www.pulshr.pl | 27-09-2020 15:53:31