EEC Green. Idea zrównoważonego rozwoju sprawdza się także w rekrutacji


Katarzyna Domagała-Szymonek - 1 gru 2018 6:00


Zrównoważony rozwój, to nie tylko puste słowa. To coraz powszechniejsza idea, która przekłada się na funkcjonowanie społeczeństwa, ale też przedsiębiorstw. Wiedzą o tym firmy, które wykorzystują ten element w rekrutacji pracowników.

Podczas wielu debat zorganizowanych w ciągu dwóch dni konferencji EEc Green, politycy, przedsiębiorcy, szefowie światowych korporacji i eksperci, rozmawiać będą o roli zrównoważonego rozwoju nie tylko dla gospodarki czy społeczeństwa, ale również dla przedsiębiorstw. Mają oni świadomość tego, że dziś rozwój nieuwzględniający konsekwencji dla środowiska naturalnego jest dzisiaj niemożliwy.  Wiedzę tę wykorzystują nie tylko w walce o środowisko, ale również w walce o pracowników. 

Jednym z przykładów pro-ekologicznych działań, którymi może pochwalić się ING Bank Śląski jest inwestycja w elektryczne pojazdy. Bank kupił niedawno cztery w pełni elektryczne Nissany Leaf, z których na co dzień korzystają pracownicy ING w Katowicach oraz Łodzi. W najbliższym czasie planuje zakup kolejnych.

fot. shutterstock fot. shutterstock

- To element polityki wspierania rozwiązań związanych z ochroną środowiska naturalnego i kształtowaniem świadomości proekologicznej. Ochrona środowiska naturalnego jest wpisana w długoterminową strategię rozwoju naszego banku. Zgodnie z Deklaracją Ekologiczną, priorytetem w działalności biznesowej są projekty realizowane w trosce o środowisko naturalne, m.in. wspierające elektromobilność - możemy przeczytać na stronie ING Bank Śląski. 

Także koncern Danone, do którego należy Żywiec Zdrój mocno podkreśla rolę zrównoważonego rozwoju. - "Działania firmy nie kończą się poza murami fabryki…." Tymi słowami Antoine Riboud, pierwszy CEO Danone, zredefiniował tradycyjną rolę biznesu podczas swojej słynnej przemowy w Marseile, podkreślając jak ważny jest aspekt społeczny dla prawidłowego rozwoju biznesu. Miało to miejsce w 1972 roku, ale podwójne zobowiązanie, łączenie praktyk biznesowych z odpowiedzialnością społeczną, jest widoczne w działaniach firmy do dziś - możemy przeczytać na stronie firmy. Zaś przeglądają ich oferty pracy łatwo zauważymy, że element zrównoważonego rozwoju jest w nich mocno eksponowany.

- W codziennej pracy kierujemy się naszą misją, postawami oraz wartościami - zaznaczają przedstawiciele globalnego potentata w produkcji żywności.

Strategię People & Planet Positive od kilku lat skutecznie prowadzi również szwedzki koncern IKEA. Ma to być odpowiedź spółki na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata. Firma również podczas kampanii rekrutacyjnych mocno zaznacza swoje ekologiczne nastawienie. 

- Plusem pracy w handlu i sprzedaży jest ciągła interakcja z innymi ludźmi i możliwość spełniania ich marzeń dzięki dopasowanej ofercie. W naszym przypadku jest to okazja zapewnienia lepszych warunków życia, stworzenia wymarzonego domu, zarówno dla klientów, jak i naszych pracowników. Dlatego u kandydatów do pracy w sklepach szukamy proaktywnej postawy, ciekawości innych ludzi, a co za tym idzie – chęci poznawania potrzeb klientów. Ważne jest także nastawienie na ciągłe poszerzanie swojej wiedzy o ofercie i trendach na rynku. Przede wszystkim jednak – pierwszym i najważniejszym filtrem jest dla nas spójność reprezentowanych wartości z wartościami IKEA - mówił Rafał Budziński, talent manager w IKEA Retail, którego wypowiedź znajdziemy w raporcie Pracuj.pl.

Czytaj więcej: EEC Green. Pracodawcy też są eko

Więcej informacji o EEC Green znajduje się tutaj. W sumie w ciągu dwóch dni spotkania, weźmie w nim udział około 1000 gości. Na czele z ministrem inwestycji i rozwoju Jerzym Kwiecińskim oraz minister przedsiębiorczości i technologii Jadwigą Emilewicz.

W konferencji wezmą też udział m.in. Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu ING Bank Śląski, Dominika Bettman, prezeska zarządu w Siemens, Maxime Bureau, Director, Government Affairs, 3M Europe & MEA, Paweł Buszman, prezes zarządu, American Heart of Poland, Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Bank Śląski, Frédéric Faroche, prezes zarządu i dyrektor generalny w Grupie Veolia w Polsce, Carolina Garcia Gomez, CEO w IKEA Retail Poland, Frédéric Guichard, prezes zarządu w Żywiec Zdrój czy Paweł Łojszczyk, prezes zarządu, dyrektor zarządzający w ABB w Polsce oraz Sławomir Nalewajka, head of ecosystem w Bombardier Transportation.



www.pulshr.pl | 20-10-2019 10:50:44