Działają od dwóch lat, zdobywają kolejne nagrody, a ich rozwiązania chcą mieć firmy z całego świata


Katarzyna Domagała-Szymonek - 12 paź 2018 6:00


- Naszą misją jest stworzenie w pełni cyfrowego miejsca pracy, dzięki któremu to nie lokalizacja firmy, a pracownicy decydują o sposobie, miejscu i czasie pracy - tak o produkcie firmy mówi Łukasz Skłodowski, prezes Elastic Cloud Solutions.



Przychodzisz do pracy, a tam szef wita cię zdziwioną minią. – Ty tutaj, przecież miałeś być na konferencji w ... (można wpisać dowolne miejsce, które nie jest siedzibą naszej firmy). Zapomniałeś? Taka sytuacja - choć nieco przerysowana - kiedy do pracownika nie dociera ważna informacja lub trafia, ale niedokładnie przekazana, w wielu firmach niestety jest codziennością. Bowiem, jak pokazują wyniki badań, komunikacja jest tym elementem życia zawodowego, na który uskarża się wielu pracowników.

E-mail, telefon, spotkanie na korytarzu to za mało, by sprawie i skutecznie przekazywać pracownikom informacje. Elastic Cloud Solutions stworzył rozwiązanie, które nie tylko ma poprawić ten proces, ale również dać pracownikom szereg nowych możliwości, które usprawnią ich codzienną pracę. Pracodawcom zaś zapewnią możliwość optymalnego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w ich pracownikach.

Intuicyjne narzędzie

- Elastic Workplace można określić tym, czego potrzebuje każda firma, by rozpocząć transformację cyfrową - wyjaśnia Grzegorz Ciwoniuk, wiceprezes Elastic. Rozwiązanie, jakie oferują, dostarcza firmom zestaw rozwiązań chmurowych klasy Digital Workplace, które mają zwiększyć produktywność, efektywność, zaangażowanie oraz komfort pracy pracowników.

fot.ECS fot.ECS

Głównym elementem aplikacji Elastic Workplace jest intranet z pudełka (intranet out of the box). To on stanowi „serce” cyfrowego miejsca pracy. Składa się na niego przejrzysty i intuicyjny interfejs, poprzez który pracownicy mogą się nie tylko komunikować, ale także sprawnie realizować wszystkie zadania pracownicze. Bowiem ich rozwiązanie można w razie potrzeby rozbudowywać o kolejne elementy, m.in. narzędzie do projektowania elektronicznych formularzy i procesów biznesowych czy chatbota – będącego inteligentnym asystentem pracownika. 

Czytaj więcej: Gminy mogą zarobić na start-upach? Jak najbardziej

- W procesie konfigurowania treści wykorzystujemy zestaw ponad 100 gotowych modułów (np. książka adresowa, baza wiedzy, kalendarz) pozwalających na szybką i prostą modyfikację portalu. Proste jest również zarządzanie portalem. Aby wybrane elementy umieścić we właściwych miejscach, wystarczy je chwycić myszką i przenieść (technologia drag and drop). Bez problemu zrobić to mogą osoby zajmujące się w przedsiębiorstwie komunikacją czy administracją, nie posiadające specjalistycznej wiedzy technicznej - opisuje produkt Skłodowski. Projektowane przez nich rozwiązania powstają w ścisłej współpracy z firmą Microsoft.

Pokolenie millenialsów inspiracją 

Jak tłumaczą założyciele start-upu, inspiracją do stworzenia Elastic Workplace były również zmiany, jakie zachodzą na rynku pracy. - Trend związany ze wzrostem elastycznych form zatrudnienia, a także potrzeby wchodzącego na rynek pracy pokolenia millenialsów, wzmacniają popyt na oferowane przez nas rozwiązanie - przyznają pomysłodawcy.

Dziś z ich narzędzia korzystają już pracownicy PKP Energetyka, Eurobanku, PKO BP czy jednej z największych niemieckich instytucji, zajmujących się doradztwem finansowym - firmy DVAG. - Nasi klienci bardzo dużo inwestują w transformację cyfrową, zdając sobie sprawę ze znaczenia nowych technologii i tego, jak zmienia się rynek i oczekiwania klientów - podkreśla Ciwoniuk. 

fot.PTWP fot.PTWP

Ponadto warto wspomnieć, że z produktu oferowanego w modelu SaaS (jako usługa) korzystają firmy z całego świata (z ponad 40 krajów, w tym z Peru czy Australii), o różnej wielkości i z różnych sektorów - od kilkunastoosobowych zespołów, do geograficznie rozproszonych, kilkusetosobowych firm.

- Łącznie codziennie z naszych rozwiązań korzysta ponad 150 000 użytkowników, na 6 kontynentach, w kilkunastu strefach czasowych, a już niedługo dołączy kilka kolejnych korporacji z Polski i Europy Zachodniej, ponieważ zaczynamy proces wejścia na kolejne rynki - wylicza Skłodowski.

Święty Graal dla Elastic 

Jednak to znalezienie się w gronie 10 najlepszych firm w rankingu przygotowanym przez prestiżową firmę konsultingową Nielsen Norman, która uchodzi za lidera badań nad użytecznością produktów cyfrowych, jest najlepszym potwierdzeniem jakości ich pracy. Laureaci nagrody Intranet Design Annual Award 2018 uznawani są za kreatorów nowych technologii, zaś ich produkt uznawany jest nie tylko za innowacyjny, ale również perfekcyjnie zaprojektowany, intuicyjny oraz nastawiony na użytkowników. Strat-up z Białegostoku znalazł się wśród takich technologicznych gigantów jak m.in. eBay, American Medical Association, Delta Air Lines czy też GSK.

- Nielsen Norman Intranet Design Annual Award jest Świętym Graalem nagród w dziedzinie projektowania intranetowego, a jej otrzymanie ma podwójne znaczenie. Po pierwsze, firma wygrywająca ten prestiżowy konkurs może szczycić się posiadaniem jednego z najlepszych na świecie intranetów. Po drugie, wygrywający wie, że posiadane przez niego rozwiązanie właśnie wyznacza przyszłość w komunikacji wewnętrznej - podkreślają młodzi ludzie z Białegostoku.

fot.ECS fot.ECS

Nielsen Norman docenił projekt Elastic Intranet, który start-up uruchomiał w firmie PKP Energetyka. Krzysztof Kiełmiński, dyrektor biura komunikacji PKP Energetyka, komentując wyniki zestawienia, przyznawał, że sprawna komunikacja wewnętrzna jest jednym z kluczowych elementów budowania zaangażowania pracowników. Jest ono szczególnie ważne w przypadku spółki, która działa na terenie całego kraju. 

- Intranet zdecydowanie poprawił szybkość komunikacji w naszej firmie - po około dwóch latach stosowania tego narzędzia mówi Kiełmiński. - Umożliwia nam natychmiastowe dotarcie do pracowników z informacją, jak również szybkie otrzymanie od nich wiadomości zwrotnej - dodaje rozmówca PulsHR.pl.

Czytaj więcej: Lech Dzienis: w autorytarnym systemie nie wychowamy innowacyjnych pracowników

Zwraca uwagę na to, że został on tak skonstruowany, by umożliwić łatwe zebranie danych na temat zainteresowania danym artykułem czy tematem. - Dzięki temu możemy jeszcze efektywniej dotrzeć z konkretnymi komunikatami do poszczególnych grup pracowników - dodaje. To - jego zdaniem - wspiera rozwój firmy. - Szybka i sprawna komunikacja jest w tej kwestii kluczowa - podsumowuje.

Dużo pracy

Jednak droga, jaką ma już za sobą młody start-up, do prostych nie należała. Nim o ich pomyśle usłyszał cały świat, nim docenili go członkowie jury TOP Start-up Polski Wschodniej, młodzi ludzie wykonali olbrzymią pracę, by ktoś zauważył i uwierzył w ich rozwiązanie.

Elastic powstał 1 sierpnia 2016 roku. Od tego czasu ma na swoim koncie nagrodę za najlepszy intranet przyznaną na konferencji European SharePoint Conference w Wiedniu, zwycięstwo w kategorii „Młodzi dynamiczni” rankingu Innowacje 2016, który przygotowuje Grupa Press Polska (rok później zostali laureatami tego zestawienia w kategorii "Rozwiązania cyfrowe"), zwycięstwo w X edycji ARP Innovation, objęcie akceleracją przez prestiżowy program Startberry jako jeden z 10 polskich start-upów, uzyskanie statusu członka Microsoft Enterprise Cloud Alliance, objęcie programem akceleracji przez MIT Enterprise Forum Poland. Elastic jest też finalistą konkursu New Tech Zone
czy polskiej edycji CEE Realased. Dochodzi jeszcze wspomniany wcześniej Święty Graal w dziedzinie projektowania intranetowego.

- Elastic Cloud Solutions nauczył się zarabiać pieniądze, zdobywać pierwszych klientów, jego rozwiązanie może być stosowane globalnie, tym samym w pełni spełnia definicję start-upu. Zgodnie z nią powinno być to przedsiębiorstwo, które rośnie szybciej niż pozostałe i ma w sobie ogromny potencjał. Oni niewątpliwie go mają, co zostało już zweryfikowane przez polskich klientów - mówił o nich z kolei Maciej Dardziński z Podlaskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, który zasiadał w jury TOP Start-up Polski Wschodniej.

Pewne jest, że czeka ich jeszcze więcej pracy. Jak mówił ze sceny TOP Start-upów Ciwoniuk, zgłaszają się do nich kolejni klienci z całego świata. Zdarza się, że otrzymują od nich odpowiedź odmowną, bowiem ECS nie ma aż tylu pracowników, by podołać wszystkim zamówieniom.

- Cały czas rozwijamy się, dlatego rekrutujemy nowe osoby. Staramy się promować na białostockim rynku. Takie wydarzenia z pewnością nam na to pozwolą - dodaje Ciwoniuk. - Innowacyjność to ciągłe dostosowywanie do zmieniających się oczekiwań rynku i konsumentów, dlatego naszym priorytetem jest ciągły rozwój i systematyczne prace badawczo-rozwojowe - dodaje.



www.pulshr.pl | 15-12-2018 14:21:21