Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?


jk - 13 lip 2018 6:00


Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Jak wiele firm prowadzi działania employer brandingowe i ile na nie przeznacza?

Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" w większości firm za działania employer brandigowe są odpowiedzialne działy personalne (42 proc.). Na drugim miejscu znalazł się dział marketingu (17 proc.), a na trzecim - dział employer brandingu (11 proc.).

Na dalszych miejscach uplasowały się dział komunikacji (8 proc.), zarząd i CEO
(7 proc.) oraz dział zarządzania talentami (4 proc.).

Czytaj też: "Jeśli wynagrodzenia są zbyt niskie, to żaden employer branding nie pomoże"

Pozytywnym trendem jest także fakt, że coraz więcej spółek posiada strategię employer brandigową – w tegorocznym raporcie 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r. Strategii EB wciąż nie posiada 42 proc. firm, z czego 24 proc. deklaruje, że nad nią pracuje.

Koszty employer brandingu

Z raportu HRM Institute wynika również, że spada liczba osób, które nie znają budżetu przeznaczonego na działania EB – aż o 7 punktów procentowych (23 proc. wskazań). Jak wskazują autorzy badania, taka zmiana może oznaczać, że coraz więcej firm posiada osobny budżet na employer branding, oddzielony od budżetu rekrutacyjnego.

Czytaj też: Tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

Na employer branding najwięcej firm (22 proc.) przeznacza maksymalnie 20 tys. zł. 12 proc. spółek wydaje na działania EB od 20 do 50 tys. zł. Powyżej 1 mln zł na ten cel wydaje zaledwie 3 proc. firm.

Employer branding ma sens, gdy firmy mierzą jego skuteczność. 13 proc. ankietowanych nie używa żadnych wskaźników do mierzenia skuteczności prowadzonych działań - dwa lata temu takich wskazań było o 6 punktów procentowych więcej.

Wśród używanych wskaźników rośnie znaczenie takich, jak: poziom rotacji (19 proc.) oraz poziom zaangażowania pracowników w firmie (16 proc.) – oba wskaźniki zanotowały wzrost o 3 punkty procentowe. 18 proc. badanych wskazało na liczbę składanych aplikacji, a 13 proc. – na jakość składanych aplikacji.

Komunikacja w employer brandingu

Z raportu HRM Institute wynika, że najchętniej wykorzystywanymi kanałami komunikacji w employer brandingu są: zakładka kariery (67 proc.), Facebook (60 proc.) i LinkedIn (59 proc.).

Popularnym kanałem komunikacji są również profile pracodawców na portalach ogłoszeniowych – korzysta z niego 40 proc. firm.

Z kolei 13 proc. firm korzysta z billboardów, a 5 proc. z citylightów.



www.pulshr.pl | 20-07-2019 13:24:19