EB Kreator: sześć firm z prestiżową nagrodą GoldenLine


KDS - 22 mar 2018 8:24


Apptension, Kwiaty&Miut, PwC Polska, IKEA Retail, Capgemini Polska oraz McDonald’s Polska to firmy, które znalazły się w gronie laureatów konkursu employer brandingowego EB Kreator organizowanego przez GoldenLine. Rywalizowało ponad 100 firm.

Laureatem w kategorii "Zakładka kariera" została firma Apptension. Jury doceniło jej niezwykle minimalistyczną formułę.

Do 4 edycji konkursu zgłosiło się 108 firm. (fot. EB Kreator) Do 4 edycji konkursu zgłosiło się 108 firm. (fot. EB Kreator)

"Jej celem jest w jak najprostszej i najbardziej klarownej formie dostarczać kandydatom najważniejszych informacji, między innymi o procesie rekrutacyjnym, aktualnych ogłoszeniach o pracę, ścieżkach kariery i atmosferze w firmie. Do kluczowych informacji można łatwo dotrzeć również w wersji mobilnej. Dobry projekt strony przełożył się na mierniki, bo oprócz ruchu i liczby aplikacji wzrosło także zaangażowanie użytkowników" - tak opisano zwycięskie narzędzie. 

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymały także firmy IKEA Retail, McDonald’s Polska oraz FreshMail. 

Za najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne uznano film nadesłany przez Kwiaty&Miut. Jury dostrzegło autentyczność przekazu i walory warsztatu filmowego. Podkreślono, że nawet kilkuosobowe firmy mogą tworzyć angażujące materiały employer brandingowe.

Ponadto, w tej kategorii wyróżnieni zostali 10Clouds, Arla Global Shared Services oraz McDonald’s Polska.

 

Jury wybierało także najlepszą kampanię przeprowadzoną w social media. Za taką uznało dzieło Capgemini. "Czy social media rekrutują? Takie pytanie zadała sobie firma Capgemini i postanowiła znaleźć odpowiedź. W tym celu zorganizowała akcję dyżurów rekrutacyjnych na Facebooku, z których pierwszy odbył się w grudniu ubiegłego roku. Prosty pomysł zainteresował setki osób i pozwolił pozyskać kilkadziesiąt wartościowych CV" - tak jurorzy opisują istotę tej kampanii. 

Natomiast wyróżnieni w tej kategorii zostali: IKEA Retail, Accenture, Allegro.pl oraz Stanley Black & Decker.

W kategorii "Akcja rekrutacyjna" zwycięzcą została firma PwC. Jury uznało, że wart nagrodzenia jest   fabularny projekt rekrutacyjny oparty na formule case story.

"Kandydaci wciągnięci do świata fikcyjnej firmy NanoShadow przez dwa miesiące wykonywali zadania i zbierali na jej temat dane niezbędne do przeprowadzania audytu przed wejściem firmy na giełdę. Finałem akcji było zaproszenie 100 osób na wyjątkową sesję rekrutacyjną przygotowaną w formie gry. Dzięki całej akcji firma spełniła swoje potrzeby rekrutacyjne i odniosła sukces wizerunkowy".

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymali również: Budimex, Daftcode oraz Connectis.

Za najlepszą kampanię przeprowadzoną w social media uznało dzieło Capgemini. fot.Facebook/Capgemini Za najlepszą kampanię przeprowadzoną w social media uznało dzieło Capgemini. fot.Facebook/Capgemini

Z kolei w kategorii "Kampania employer branding" zwyciężyła akcja zorganizowana przez IKEA Retail. IKEA wkraczając na lubelski rynek pracy przygotowała kampanię, w której wykorzystano motyw “dobrego sąsiada”.

Uzasadnienie decyzji jury brzmi tak: "Odpowiednio przygotowane materiały dotyczące pracy w firmie, wykorzystanie wielokanałowej rekrutacji, w tym formy wideo, otworzenie przestrzeni rekrutacyjnej “IKEA Spotkajmy się” przyniosły wymierne efekty. Kandydaci docenili wspaniałą atmosferę i często podkreślali, że w przestrzeni rekrutacyjnej “czuli się jak w domu”. Dzięki kampanii IKEA otrzymała kilka tysięcy aplikacji i w pełnym składzie, z sukcesem otworzyła nowy sklep w Lublinie". 

W tej kategorii wyróżnieni zostali: ABB Business Services, Budimex, McDonald’s oraz Performante. 

Za najlepszą wewnętrzną kampanię employer branding jury EB Kreator uznało przedsięwzięcie firmy Capgemini Polska. Doceniono to, że firmie obchodzącej jubileusz udało się odwołać do emocji jej 7000 pracowników.

"Centralnym punktem kampanii została platforma społecznościowa Birthday Capsule, której celem było zebranie w jednym miejscu życzeń urodzinowych i wspomnień z ponad dwóch dekad działalności firmy w Polsce. Do platformy oprócz zespołu mieli dostęp także partnerzy biznesowi, klienci i współpracownicy".

Efekt to zaangażowanych prawie 3000 użytkowników. 

 

W tej kategorii wyróżnieni zostali jeszcze ABB, Apptension oraz Deloitte Advisory.

Jury wybierało także najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne. Nominowani, a tym samym wyróżnieni w tej kategorii zostali Oney Polska, Agora, FFW Communication, Grupa Interia. Jury zdecydowało, że nie przyznana tu nagrody głównej.

Jury konkursu tworzyli: Szymon Motławski (Pracownia EB GoldenLine), Adam Wąsik (GoldenLine), Katarzyna Młynarczyk (Socjomania), Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Marta Pawlak - Dobrzańska (Great Digital), Iwona Grochowska (Nais).

Zdecydowali się przyznać jeszcze jedno, specjalne wyróżnienie. Otrzymała je firma McDonald’s za konsekwencję w działaniu, stawianie na różnorodność i strategię łączenia pokoleń w pracy nie tylko w 2017 roku, ale przez kilka ostatnich lat. Doceniono również doskonałe materiały rekrutacyjne i employer brandingowe pokazujące, jak ważne jest rozdzielenie pracy i życia prywatnym. 

 



www.pulshr.pl | 06-04-2020 16:48:49