Pracownicy Schneider Electric biorą udział w kampanii na rzecz równości płci


JP - 30 lis 2015 11:28


23 tysiące mężczyzn zatrudnionych przez Schneider Electric podpisało internetową petycję kampanii wspierającej ideę równości płci i rozwój lepszych relacji między kobietami i mężczyznami w miejscu pracy.

Globalna kampania #HeForShe zainicjowana została w 2014 roku przez UN Women, podmiot ONZ zajmujący się działaniami na rzecz równości płci i wspierania kobiet. Ma ona na celu zaangażowanie mężczyzn w działania zmierzające do usunięcia barier społecznych i kulturowych, które uniemożliwiają kobietom i dziewczynom realizację swojego potencjału.

Około 20 proc. wszystkich mężczyzn zatrudnionych przez Schneider Electric przyłączyło się do tej kampanii, a ich liczba stale wzrasta.

- Dla wszystkich pracowników i pracowniczek Schneider Electric kampania #HeForShe jest czymś więcej niż tylko kampanią komunikacyjną – to ważna akcja na rzecz zmiany społecznej, której celem jest rozwój lepszych relacji między kobietami i mężczyznami w miejscu pracy, nie tylko w naszej firmie, ale na całym świecie - mówi Olivier Blum, specjalista HR w Schneider Electric.

- Jako korporacja mamy kluczową rolę do odegrania w działaniach na rzecz pozytywnej zmiany i zobowiązujemy się do bycia jednym z jej ważnych motorów. Schneider Electric zachęca wszystkich do udziału w kampanii prostym komunikatem: większa różnorodność i równość płci to lepszy świat i lepsza firma - dodaje Olivier Blum.

Schneider Electric zainicjował wewnętrzną kampanię #HeForShe w czerwcu 2015 r. Do końca października ponad 23 tysiące mężczyzn zatrudnionych w firmie podpisało petycję, przy szczególnie wyraźnej mobilizacji pracowników z Indii, Brazylii, Stanów Zjednoczonych i Francji.

Firma zachęca wszystkich uczestników do publikowania własnych historii i opinii oraz komunikowania swojego wsparcia dla idei równości i różnorodności płci, zarówno w firmie, jak i poza nią. Uczestnicy mogą okazać swoje poparcie na przykład, publikując zdjęcia selfie z komentarzem i hashtagiem dotyczącym akcji w mediach społecznościowych.

Zespoły Schneider Electric organizują też wydarzenia poświęcone akcji oraz publikują zdjęcia i filmy w wewnętrznej sieci społecznościowej fitmy. Z każdym tygodniem kampania nabiera tempa, stając się platformą dla wszystkich pracowników Schneider Electric, mówiących wspólnym głosem o potrzebie zmiany sposobu myślenia i zachowań. Angażuje także coraz większą rzeszę mężczyzn w globalną dyskusję na temat równego statusu kobiet i mężczyzn.

Cele kampanii

Kampania #HeForShe jest zaproszeniem skierowanym do mężczyzn, jako równych partnerów w tworzeniu i realizowaniu wspólnej wizji równości płci. Cała akcja stawia sobie ambitny cel jakim jest uzyskanie wsparcia dla idei równości płci i wspierania kobiet począwszy od deklaracji i petycji, a skończywszy na głębszym zaangażowaniu w konkretne działania na rzecz zmiany społecznej.

Liczba mężczyzn włączających się w akcję jest ustalana przy pomocy aplikacji mobilnych i statystyk mierzących liczbę użytkowników online. Każdy kto chce włączyć się w akcje może to zrobić, uczestnicząc również w wydarzeniach organizowanych w miastach i na wsi.

Osoby wspierające kampanię mogą również dzielić się swoimi historiami, które są gromadzone i publikowane w internecie, aby inspirować innych do pójścia w ich ślady.

 



www.pulshr.pl | 06-08-2020 21:05:34