Gliwicka firma technologiczna Future Processing postanowiła zmienić świąteczne tradycje biznesowe, polegające na corocznej wymianie upominków między kontrahentami. Tak powstała akcja Fantastic Present, w ramach której klienci zamiast otrzymywać prezenty, wspólnie decydują o przeznaczeniu świątecznego budżetu firmy. Tym razem pomogą czyścić Bałtyk.
-
- •19 sty 2022 17:00

Od trzech lat firma Future Processing wspiera finansowo wybrane inicjatywy. W tym roku klienci spółki zdecydowali, że największą część z przeznaczonych na ten cel (25 tys. zł, czyli 58 proc. całej sumy) otrzyma organizacja Coalition Clean Balitc, która skupia się na ochronie środowiska i naturalnych zasobów Morza Bałtyckiego.
- Cieszę się, że w tegorocznej edycji na pierwszym miejscu znalazła się inicjatywa czyszczenia Bałtyku. To działanie, które nie tylko jest ważne już dzisiaj, ale ma też ogromne znaczenie w perspektywie dobra przyszłych pokoleń - komentuje Michał Sztanga, CEO Future Processing.
Pozostałe wybrane organizacje - Elderlearn i Ushahidi otrzymają kolejno 24 proc. i 18 proc. środków.
Elderlearn to start-up, który jednocześnie rozwiązuje problem samotności seniorów i odpowiada na wyzwanie, jakim jest integracja legalnych imigrantów - seniorzy dzielą się z nimi wiedzą o kulturze i historii Danii oraz uczą imigrantów języka duńskiego.
Z kolei Ushahidi to globalna firma technologiczna typu non-profit, tworząca oprogramowanie ułatwiające komunikację między jednostkami i społecznościami potrzebującymi pomocy a tymi, którzy mogą takiej pomocy udzielić. Rozwiązania Ushahidi zostały wykorzystane m.in. do pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Nepalu oraz monitorowania kryzysu powyborczego w Kenii w 2008 roku i kolejnych wyborów.


KOMENTARZE (1)