Znak promocyjny Zakup Prospołeczny to gwarancja wysokiej jakości opatrzonych nim produktów i usług, a jednocześnie informacja dla klientów, że nabywając je wspierają tych, którzy z wielkim wysiłkiem walczą o samodzielność życiową i ekonomiczną. To wyjątkowy certyfikat przyznawany za niecodzienne podejście do przedsiębiorczości.
-
- •29 lip 2018 9:32

O prawo do posługiwania się godłem mogą się ubiegać wyłącznie podmioty ekonomii społecznej – czyli przedsiębiorstwa, w których prymat ma nie maksymalizacja zysku, ale korzyść społeczna osób zaangażowanych w wytwarzane produkty czy usługi. Takich, które dają szansę na samodzielność życiową osobom niepełnosprawnym, długotrwale bezrobotnym, także bezdomnym oraz wszystkim innym, którzy z jakichś powodów mają niewielkie szanse na rynki pracy. Podmioty ubiegające się o nadanie znaku promocyjnego muszą funkcjonować na rynku od co najmniej sześciu miesięcy i posiadać co najmniej 30 proc. przychodów własnych z ogólnej wartości przychodów.
Czytaj też: Spółdzielnie socjalne. Trudny biznes, który kusi coraz skuteczniej
Wśród form prawnych podmiotów uprawnionych do ubiegania się o certyfikat znajdują się spółdzielnie socjalne, centra integracji społecznej, zakłady aktywności zawodowej, spółdzielnie inwalidów i firmy non-profit, a także organizacje pozarządowe i prowadzące działalność gospodarczą instytucje społeczne kościołów i związków wyznaniowych.
- Rzetelnym firmom społecznym bardzo się opłaca posiadanie tego szczególnego znaku jakości, bo kupujemy coraz bardziej świadomie, chętnie dając zarobić właśnie tego rodzaju podmiotom, zwłaszcza jeśli mamy gwarancję, że produkt nie odbiega jakością od innych – podkreśla marszałek Piotr Całbecki, który patronuje znakowi w województwie kujawsko-pomorskim.

KOMENTARZE (4)