PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Żabka uczy, co zrobić z odpadami

Od początku roku Żabka wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Powiększa też asortyment opakowań z surowców wtórnych.

  • Autor:KO
  • 5 cze 2020 17:34
Żabka uczy, co zrobić z odpadami
Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania (fot. zabka.pl)
REKLAMA

Tylko 41 proc. Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku.  Aby ułatwić konsumentom prawidłową selekcję odpadów, od I kwartału 2020 roku sieć Żabka systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania.

Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Bazując na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza, stworzono dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.

 – Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów. W Żabce wierzymy, że do budowania dobrych nawyków ekologicznych nie trzeba wiele, wystarczy mały krok – codziennie – mówi Anna Gorączka, green officer w firmie Żabka Polska.

Żabka jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych Foodini, Wycisk, S! butelki pochodzące w 100% z recyklingu (tzw. rPET). Obecnie testuje także słomki i wieczka ekologiczne, wykonane z innowacyjnego materiału, w 100 proc. biodegradowalnego.

Sieć zachęca także pracowników i franczyzobiorców do proekologicznej postawy, informując, organizując eventy, konkursy oraz wprowadzając praktyczne eko-rozwiązania.

Zaangażowanie Żabki we wdrażanie projektów z zakresu recyklingu, zmniejszania zużycia energii oraz emisji CO2 jest doceniane przez ekspertów. Fundusz CVC Capital Partners, właściciel sieci Żabka, za wspieranie inicjatyw proekologicznych w spółkach portfelowych otrzymał wyróżnienie dla marki Żabka w kategorii „Zielona spółka portfelowa roku” w konkursie organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych.

czytaj też: Skończy się patrzenie na wartość w biznesie jedynie przez pryzmat zysku

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Żabka uczy, co zrobić z odpadami

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.