Pandemia nie zmniejszyła naszej chęci do niesienia pomocy innym. Jak wynika z raportu „Zaangażowanie społeczne firm” przygotowanego przez Uniwersytetu SWPS i firmę Wedel, 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.

- Firma Wedel wraz z ekspertami z Uniwersytetu SWPS zbadała poziom oczekiwań Polaków w obszarze lokalnego zaangażowania biznesu.
- Okazuje się, że pandemia nie zatrzymała chęci niesienia pomocy.
- Z raportu wynika, że 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.
Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zostało zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Przeprowadzone zostało na przełomie września i października na próbie 1665 Polaków. Grupa została dobrana według reprezentacji w populacji ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna.
Firmy mają być społecznie odpowiedzialne
Wyniki pokazały, że społeczeństwo oczekuje od firm zaangażowania w pomoc potrzebującym. 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw. 45 proc. badanych oczekuje zwiększenia zaangażowania firm po zakończeniu pandemii.
- Około jedna trzecia Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. Warto dodać, że pożądane przez respondentów działania firm są bardzo zróżnicowane i najczęściej dotyczą zwiększenia ich aktywności w przestrzeni użyteczności publicznej (31 proc.), pomocy dla chorych (29 proc.) oraz działań związanych z kulturą i rozrywką (również 29 proc.). Badanie pokazuje także pole do działań, jeżeli chodzi o angażowanie seniorów - 75 proc. osób z grupy wiekowej 55+ nie miało okazji współpracować z lokalną firmą w realizacji jakiegoś projektu dla społeczności lokalnej (wolontariat lub inny rodzaj zaangażowania) - mówi Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech" Uniwersytetu SWPS.
Przykłady warte naśladowania
Tymczasem inicjatywa związana z niesieniem pomocy innym w wielu firmach wychodzi od samych pracowników. Działo się tak również w czasie pandemii. Przykład?
Pracownicy Panattoni Europe przekuli swoją aktywność fizyczną na wymierne wsparcie dla UNICEFu.
Mimo obostrzeń związanych z pandemią i pracą hybrydową aż 211 Panattończyków z 8 krajów wzięło udział w firmowej akcji Robomania. Zdobyli aż 143 777 punktów. Każdy punkt to jedna złotówka, która została podwojona przez firmę. Finalnie Panattoni przekazało 286 354 zł na pomoc dzieciom w Sudanie, Jemenie, Nigrze oraz Syrii.


KOMENTARZE (0)