PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło

Pandemia nie zmniejszyła naszej chęci do niesienia pomocy innym. Jak wynika z raportu „Zaangażowanie społeczne firm” przygotowanego przez Uniwersytetu SWPS i firmę Wedel, 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.

  • Autor:KDS
  • 12 lut 2021 15:25
Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło
Około jedna trzecia Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Firma Wedel wraz z ekspertami z Uniwersytetu SWPS zbadała poziom oczekiwań Polaków w obszarze lokalnego zaangażowania biznesu.
  • Okazuje się, że pandemia nie zatrzymała chęci niesienia pomocy.
  • Z raportu wynika, że 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.

Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zostało zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Przeprowadzone zostało na przełomie września i października na próbie 1665 Polaków. Grupa została dobrana według reprezentacji w populacji ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna.

Firmy mają być społecznie odpowiedzialne

Wyniki pokazały, że społeczeństwo oczekuje od firm zaangażowania w pomoc potrzebującym.  63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw. 45 proc. badanych oczekuje zwiększenia zaangażowania firm po zakończeniu pandemii. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Około jedna trzecia Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. Warto dodać, że pożądane przez respondentów działania firm są bardzo zróżnicowane i najczęściej dotyczą zwiększenia ich aktywności w przestrzeni użyteczności publicznej (31 proc.), pomocy dla chorych (29 proc.) oraz działań związanych z kulturą i rozrywką (również 29 proc.). Badanie pokazuje także pole do działań, jeżeli chodzi o angażowanie seniorów - 75 proc. osób z grupy wiekowej 55+ nie miało okazji współpracować z lokalną firmą w realizacji jakiegoś projektu dla społeczności lokalnej (wolontariat lub inny rodzaj zaangażowania) - mówi Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech" Uniwersytetu SWPS.

Przykłady warte naśladowania

Tymczasem inicjatywa związana z niesieniem pomocy innym w wielu firmach wychodzi od samych pracowników. Działo się tak również w czasie pandemii. Przykład?

Pracownicy Panattoni Europe przekuli swoją aktywność fizyczną na wymierne wsparcie dla UNICEFu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.