PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 12 lut 2021 15:25

Pandemia nie zmniejszyła naszej chęci do niesienia pomocy innym. Jak wynika z raportu „Zaangażowanie społeczne firm” przygotowanego przez Uniwersytetu SWPS i firmę Wedel, 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.

Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło
Około jedna trzecia Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Firma Wedel wraz z ekspertami z Uniwersytetu SWPS zbadała poziom oczekiwań Polaków w obszarze lokalnego zaangażowania biznesu.
  • Okazuje się, że pandemia nie zatrzymała chęci niesienia pomocy.
  • Z raportu wynika, że 63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw.

Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zostało zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Przeprowadzone zostało na przełomie września i października na próbie 1665 Polaków. Grupa została dobrana według reprezentacji w populacji ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna.

Firmy mają być społecznie odpowiedzialne

Wyniki pokazały, że społeczeństwo oczekuje od firm zaangażowania w pomoc potrzebującym.  63 proc. Polaków uważa, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw. 45 proc. badanych oczekuje zwiększenia zaangażowania firm po zakończeniu pandemii. 

- Około jedna trzecia Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. Warto dodać, że pożądane przez respondentów działania firm są bardzo zróżnicowane i najczęściej dotyczą zwiększenia ich aktywności w przestrzeni użyteczności publicznej (31 proc.), pomocy dla chorych (29 proc.) oraz działań związanych z kulturą i rozrywką (również 29 proc.). Badanie pokazuje także pole do działań, jeżeli chodzi o angażowanie seniorów - 75 proc. osób z grupy wiekowej 55+ nie miało okazji współpracować z lokalną firmą w realizacji jakiegoś projektu dla społeczności lokalnej (wolontariat lub inny rodzaj zaangażowania) - mówi Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech" Uniwersytetu SWPS.

Przykłady warte naśladowania

Tymczasem inicjatywa związana z niesieniem pomocy innym w wielu firmach wychodzi od samych pracowników. Działo się tak również w czasie pandemii. Przykład?

Pracownicy Panattoni Europe przekuli swoją aktywność fizyczną na wymierne wsparcie dla UNICEFu.
Mimo obostrzeń związanych z pandemią i pracą hybrydową aż 211 Panattończyków z 8 krajów wzięło udział w firmowej akcji Robomania. Zdobyli aż 143 777 punktów. Każdy punkt to jedna złotówka, która została podwojona przez firmę. Finalnie Panattoni przekazało 286 354 zł na pomoc dzieciom w Sudanie, Jemenie, Nigrze oraz Syrii.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaangażowanie społeczne firm to nie tylko puste hasło

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA