PARTNER PORTALU partner portalu

Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia

W firmach w Polsce następuje dynamiczny rozwój wolontariatu pracowniczego. Widać jednak wyraźną różnicę między firmami dużymi i średnimi. Firmy średnie są obecnie tam, gdzie firmy największe były około 10 lat temu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia

  • Pracownicy, dzięki wolontariatowi, podnoszą kompetencje w obszarach wartościowych dla pracodawcy – wynika z III edycji Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Centrum Wolontariatu.
  • Badane były 3 grupy: decydentów, pracowników i beneficjentów działań wolontariatu pracowniczego.
  • Brak świadomości programów wolontariatu okazał się kluczową barierą w rozwijaniu idei w średnich firmach. Obawa o brak czasu na wolontariat oraz o własne kompetencje kluczowymi obawami pracowników.

Po raz pierwszy Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego objęło firmy średnie liczące od 50 do 250 pracowników. W poprzednich edycjach badania skupiono się na diagnozie firm największych.

Jak pokazują wstępne wyniki, świadomość pojęcia „wolontariatu pracowniczego” jest powszechna w w dużych firmach. Co więcej na przestrzeni ostatnich 11 lat świadomość ta zwiększyła się dwukrotnie. 16 proc. badanych dużych firm posiada program wolontariatu pracowniczego, a spośród tych które go nie posiadają ponad 1/4 jest zainteresowana jego wprowadzeniem.

Pod tym względem średnie firmy mają jeszcze wiele do nadrobienia.

źródło: III Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego źródło: III Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego

Czytaj też: Wolontariat pracowniczy się opłaca. Oni się o tym przekonali

Korzyści dla wszystkich

Zdaniem 59 proc. zarządzających firmami i decydentów posiadanie programu wolontariatu pracowniczego ma duży wpływ na postrzeganie firmy przez pracowników, taka sama ilość respondentów uważa, że wolontariat pracowniczy ma pewien wpływ na postrzeganie firmy/marki na zewnątrz, a zdaniem połowy ankietowanych ma wpływ (raczej pewny niż duży) na klientów.

Zdaniem 88 proc. ankietowanych pracowników program wolontariacki ma wpływ na postrzeganie przez nich swojego miejsca pracy. Pytani o powody udziału w programie wskazywali przede wszystkim zadowolenie, że pomaga się potrzebującym, możliwość poznania samego siebie, możliwość samorealizacji, a także rozwijanie nowych umiejętności/ kompetencji czy nawiązywanie nowych kontaktów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.