PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia

  • Agnieszka Widera-Ciochoń
    AW
  • 27 lis 2019 16:58

W firmach w Polsce następuje dynamiczny rozwój wolontariatu pracowniczego. Widać jednak wyraźną różnicę między firmami dużymi i średnimi. Firmy średnie są obecnie tam, gdzie firmy największe były około 10 lat temu.

Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia
Adobe Stock
REKLAMA
  • Pracownicy, dzięki wolontariatowi, podnoszą kompetencje w obszarach wartościowych dla pracodawcy – wynika z III edycji Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Centrum Wolontariatu.
  • Badane były 3 grupy: decydentów, pracowników i beneficjentów działań wolontariatu pracowniczego.
  • Brak świadomości programów wolontariatu okazał się kluczową barierą w rozwijaniu idei w średnich firmach. Obawa o brak czasu na wolontariat oraz o własne kompetencje kluczowymi obawami pracowników.

Po raz pierwszy Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego objęło firmy średnie liczące od 50 do 250 pracowników. W poprzednich edycjach badania skupiono się na diagnozie firm największych.

Jak pokazują wstępne wyniki, świadomość pojęcia „wolontariatu pracowniczego” jest powszechna w w dużych firmach. Co więcej na przestrzeni ostatnich 11 lat świadomość ta zwiększyła się dwukrotnie. 16 proc. badanych dużych firm posiada program wolontariatu pracowniczego, a spośród tych które go nie posiadają ponad 1/4 jest zainteresowana jego wprowadzeniem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pod tym względem średnie firmy mają jeszcze wiele do nadrobienia.

źródło: III Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego
źródło: III Ogólnopolskie Badania Wolontariatu Pracowniczego

Czytaj też: Wolontariat pracowniczy się opłaca. Oni się o tym przekonali

Korzyści dla wszystkich

Zdaniem 59 proc. zarządzających firmami i decydentów posiadanie programu wolontariatu pracowniczego ma duży wpływ na postrzeganie firmy przez pracowników, taka sama ilość respondentów uważa, że wolontariat pracowniczy ma pewien wpływ na postrzeganie firmy/marki na zewnątrz, a zdaniem połowy ankietowanych ma wpływ (raczej pewny niż duży) na klientów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA