PARTNER PORTALU partner portalu

Wolontariat pracowniczy rośnie w siłę, ale ciągle jest co robić

Wolontariat pracowniczy w Polsce rozwija się, choć wciąż jest duża przestrzeń do podejmowania kolejnych aktywności w tym zakresie - zapewniają Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w Warszawie, organizatorzy III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego. W przeddzień Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, przypadającego 5 grudnia, opublikowano pełny raport z badania.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wolontariat pracowniczy rośnie w siłę, ale ciągle jest co robić

  • Programy wolontariatu pracowniczego stanowią ważne narzędzie w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego miejsca pracy oraz służą rozwojowi kompetencji pracowników. To wnioski z III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego, które ukazało się z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, przypadającego 5 grudnia.
  • Badanie przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu wraz z Centrum Wolontariatu. Partnerami badania są Fundacja Orange oraz Fundacja Citi Handlowy im. L. Kronenberga. 
  • Nowością tej edycji jest włączenie do próby badawczej firm średnich, by sprawdzić, czy wolontariat pracowniczy ma potencjał nie tylko w dużych korporacjach. 

Jak wynika z raportu, 79 proc. osób zatrudnionych w dużych firmach zna pojęcie wolontariatu pracowniczego. W porównaniu z 2012 roku (kiedy opublikowano II edycję badania) nastąpił wzrost o 11 proc. Od tego czasu także o 10 proc. zwiększyła się liczba dużych firm, posiadających programy wolontariatu pracowniczego.

Źródło: odpowiedzialnybiznes.pl Źródło: odpowiedzialnybiznes.pl

Firmy różnicują wykorzystywane formy wolontariatu pracowniczego, korzystając średnio z 7 z nich. Najpopularniejsze to: wolontariat grupowy, projekt wolontariacki oraz wolontariat akcyjny

(wszystkie powyżej 80 proc.). Kolejne to wolontariat indywidualny i kompetencyjny (76 proc.) oraz rodzinny i eventy (61-66 proc.). Relatywnie najrzadziej stosowany jest matching fund (7 proc.) oraz e-wolontariat (19 proc.).

Najbardziej popularnym obszarem aktywności WP jest ekologia i ochrona środowiska (w tym rośliny i zwierzęta), wskazana przez blisko 8 na 10 firm. Kolejne trzy to pomoc społeczna (68 proc.), oświata i edukacja (63 proc.) oraz ochrona zdrowia (58 proc.). Na drugim końcu, czyli jako obszary rzadko wspierane, są: państwo, prawo, polityka oraz religia i wyznanie.

Czytaj też: Wolontariat pracowniczy zyskuje na znaczeniu. Oto korzyści i ograniczenia

CZYTAJ DALEJ »

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.