Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod
tym linkiem.
• Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
• To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.
Zdaniem pracowników, którzy wzięli udział w badaniu „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadzonym przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, aż 45 proc. firm, w których pracują angażuje się w akcje charytatywne, a zdecydowana większość z nich (90 proc.) zaprasza zatrudnionych do udziału w tego rodzaju projektach. Co najważniejsze są to inicjatywy doceniane wewnątrz organizacji, bo 60 proc. ankietowanych zawsze lub prawie zawsze chętnie bierze w nich udział, a jedna trzecia robi to sporadycznie.
Kim jest statystyczny firmowy Święty Mikołaj?
Jak pokazują wyniki badania, w akcje charytatywne częściej włączają się duże przedsiębiorstwa, zatrudniające 250 i więcej pracowników (65 proc.). Natomiast zdecydowanie rzadziej robią to firmy zatrudniające do 20 osób – projekty związane z pomaganiem potrzebującym realizuje co czwarta tej wielkości organizacja (27 proc.).
Szczodrość Świętego Mikołaja zależy również od formy własności spółek. Najchętniej tego typu akcje realizują organizacje z przewagą kapitału zagranicznego (66 proc.), a także firmy państwowe (56 proc.). Najmniej aktywne w tym obszarze są prywatne firmy polskie – co trzeci podmiot z tej grupy ma na swoim koncie projekty charytatywne.
Gdy przyjrzymy się branżom, to najbardziej aktywnym sektorem angażującym się w działania społeczne jest sektor publiczny – według badania aż 58 proc. instytucji bierze udział w akcjach charytatywnych. Świętym Mikołajem staje się także co druga firma zajmująca się handlem i co trzecia produkcyjna.
Zaangażowanie pracowników
Jak pokazują wyniki omawianego badania większość firm angażuje pracowników do realizowanych przez siebie akcji charytatywnych. To świetna wiadomość – bo nie dość, że wszyscy tworzą wspólnotę celów i wartości, to pomagają potrzebującym.
Takie projekty budzą pozytywne emocje, dzięki czemu włącza się w nie coraz więcej osób. Do tej pory dzięki firmom, które kupiły dla swoich pracowników Karty Podarunkowe z Pajacykiem i zaangażowały się we wspólną akcję Sodexo i Polskiej Akcji Humanitarnej, sfinansowaliśmy 15 tys. posiłków dla dzieci. W tym roku chcemy pobić nasz dotychczasowy rekord i ufundować 20 tys. posiłków. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu firm i ich pracowników osiągniemy ten cel - mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik kategorii motywacja pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.
Jak pomagać firmie, pracownikom i potrzebującym?
Pomysłów na świąteczne akcje charytatywne jest wiele – od zbiórki prezentów czy ubrań dla potrzebujących przez zorganizowanie wigilii w domu dziecka czy świetlicy osiedlowej po finansowe datki na określone cele. Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk, który jest organizowany przez Polską Akcję Humanitarną.
Z kolei pracownicy Anwilu od wielu lat uczestniczą w Motomikołajach organizowanych przez „Motórzystów Włocławek”. W jej ramach zmotoryzowani Mikołaje odwiedzają wychowanków Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo Wychowawczej w Brzeziu z workami prezentów, których zakup dofinansowuje Anwil. Największą atrakcją dla dzieci jest przejażdżka motocyklami.
Pracownicy PKO Banku Polskiego angażują się w organizację integracyjnych spotkań mikołajkowych. Podczas imprez wspólnie bawią się dzieci pracowników oraz podopieczni placówek opiekuńczo-wychowawczych. Celem akcji jest kultywowanie polskich zwyczajów, integracja uczestników oraz budowa postaw prospołecznych i umiejętności współpracy w grupie. Wolontariusze pomagają w rejestracji dzieci, zabawach i na bieżąco reagują na potrzeby uczestników.
Zostań asystentem św. Mikołaja to wspólna nazwa dla akcji wolontariackich pracowników Citi Handlowy i Citi Service Center Poland w Polsce. Zatrudnieni mają dostęp do wewnętrznej platformy internetowej, na której znajdują się listy do św. Mikołaja od dzieci z różnych współpracujących placówek. Pracownicy rezerwują wybrany list, kupują „zamówiony” przez dziecko prezent i dostarczają do liderów projektów, którzy wręczają dzieciom upominki podczas Bali Mikołajowych.
*Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska na reprezentatywnej grupie Polaków N=389.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)